سید محمود طباطبایی

هو الشافیگر طبیبانه بیائی به سر بالینم
به دو عالم ندهم لذت بیماری را

سلامتی عالیترین موهبت و نعمت الهی است که پروردگار عالمیان به انسانها هدیه کرده است و بدون این متاع ارزشمند راه ترقی و تعالی و تکامل و رشد میسر نمی گردد. انسانها از دریچه های تفکر و دانایی و حکمت و توانایی در بستر سلامت "جان و تن" است که راههای آسمان را می گشایند و در پرتو خردورزی و خردمندی به فرزانگی و فرهیختگی و مقام شامخ "انسان بودن" می رسند.

طبیبان، حکیمان، پزشکان و گروه درمانی همراه و همگام همیشگی ایشان ، کسانی اند که بار سنگین تأمین سلامت جسم و روان همنوعان خویش را به دوش می کشند و از راحت و آسایش خود در می گذرند تا دیگر انسان ها در تندرستی و آرامش زندگی کنند. آنان نگهبانان همیشه بیدار سلامت جامعه اند و کاهش دردها و رنج ها و التیام آلام انسان ها فارغ از هر جغرافیایی، رسالت ایشان است و استعانت از خدای بزرگ تنها امید و همراه همیشگی شان.

یکم شهریور مصادف با زادروز فرخنده حکیم بزرگ ابوعلی سینا که از مفاخر و بزرگان علم و ادب و دانش و طبابت و حکمت و سلامت این سرزمین مقدّس و ایران عزیز اسلامی است گزینشی از سر نیک اندیشی و نیک پنداریست تا با نامیدن آن به عنوان "روز پزشک" بهانه ای گردد برای گرامیداشت و قدر شناسی از زحمات و تلاش ها و کوشش های پزشکان عزیز کشورمان.

اینجانب روز پزشک را به پزشکان و همکاران عزیزم در سراسر کشور بویژه به عزیزانم در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تبریک عرض نموده و برای همگان سلامتی و شادکامی از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

* رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران
20101
کد خبر: 323147

وب گردی

وب گردی