سرپست دانشگاه آزاد اسلامی خارگ درباره شرایط جذب دانشجویان دریانوردی، گفت: متقاضیان تحصیل در رشته دریانوردی از طریق آزمون سراسری پذیرفته می‌شوند البته در صورتی‌که داوطلبان دارای کارت سلامت باشند، می‌توانند بدون آزمون به تحصیل ادامه دهند منوط بر اینکه در سال بعد در آزمون و کنکور شرکت کنند.

حسین سهولی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد خارگ اکنون تنها دانشگاه در کشور است که به صورت آزاد در زمینه ناوبری و مهندسی دریا دانشجو می‌پذیرد، گفت: به زودی و برای نخستین بار در کشور، در بخش دریایی و در مقطع کارشناسی سه رشته جدید در زمینه حقوق دریایی، بیمه دریایی و همچنین مخابرات الکترونیک دریا به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود.

او  افزود: با توجه به اینکه رشته مهندسی حمل و نقل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شود به زودی دکترای حمل‌ونقل دریایی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ راه‌اندازی می‌شود.

سهولی زاده با توجه به فعالیت دانشگاه خارگ در دو بخش دریایی و غیر دریایی گفت: رشته‌های دریایی این دانشگاه شامل کمیساریای دریایی، ناوبری، مهندسی دریا و دریانوردی و کارشناس ارشد حمل‌و‌نقل دریایی و رشته‌های غیر دریایی شامل مدیریت صنعتی، مهندسی برق گرایش قدرت، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، مهندسی نفت و مدیریت بازرگانی است.

سرپرست دانشگاه آزاد خارگ ادامه داد: همه رشته‌های جدید در بهمن سال 94 و یا مهر 95 راه‌اندازی خواهد شد.

سهولی‌زاده درباره کارت سلامت گفت: کارت سلامت از سوی پزشکان معتمد مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است کسانی‌که در مقطع متوسطه در رشته ریاضی فیزیک و تجربی تحصیل کرده‌اند رشته دریانوردی را انتخاب کنند، البته کسانی‌که فارغ‌التحصیل سایر رشته‌ها هم باشند می توانند این رشته را انتخاب کنند اما ممکن است در حین تحصیل با مشکل مواجه شوند.

سرپرست واحد خارگ یادآور شد: همه رشته‌های دریایی زیرنظر سازمان بنادر و دریانوردی تدریس می‌شود و در طول دوره کارشناسی و در هر ترم دانشجوها از سوی سازمان بنادر و دریانوری مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی گفت: دانشجویانی که دوره‌های نظری خود را با موفقیت سپری کنند پس از پنج ترم برای گذراندن دوره کارورزی یک ساله به دریا اعزام می‌شوند این دانشجوها می‌توانند دوره‌های کارورزی خود را در شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بگذرانند.

سهولی‌زاده گفت: دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های کارورزی، جانبی و چهارگانه باید در امتحان شایستگی سازمان بنادر و دریانوردی شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون فارغ‌التحصیل می‌شوند.

20104
کد خبر: 323937

وب گردی

وب گردی