چند روزی است که  تغییر کاربری یکی از خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران انتقاداتی را از سوی بعضی رسانه‌ها برانگیخته است. اما اسماعیلی، رنیس اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران می‌گوید هیچ تغییر سیاست کلی نسبت به قبل رخ نداده‌است.

به گزارش ایسکانیوز، به دلیل حساسیت‌هایی که کوی دانشگاه تهران در  اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد  ایجاد کرد، مسئولان دانشگاه تهران به این نتیجه رسیدند که برای تنش‌زدایی راهی جز انتقال دانشجویان کارشناسی به  سایر مجموعه‌های کوچکتر خوابگاهی دانشگاه وجود ندارد. به این ترتیب دانشجویانی که به دلیل سن پایین‌تر  سر پربادتری داشتند از نظر جمعیتی غیر متمرکز می‌شدند. پس کوی دانشگاه تهران از سال 87 دیگر پذیرای هیچ دانشجوی کارشناسی نبود و به تدریج تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی بودند که ساکن کوی شدند.  در میان ساختمان‌هایی که بعدا به غدیر 1 و غدیر 2 شهرت یافتند دانشجویان متاهل اسکان داده‌ شدند، اتاق‌های این ساختمان‌ها بازسازی شدند و حالت سوئیت‌های مستقل به خود گرفتند.

اما خبر تبدیل کاربری یکی از این ساختمان‌ها از متاهلی به مجردی چند روزی است که مورد انتقاد بعضی محافل خبری قرار گرفته و کار تا آنجا پیش رفت که حتی هشدار تکرار حوادث مشابه سال 78 و 88 را داده‌ شد و از سوی دیگر برگشت دوباره این خوابگاه‌ها به حالت مجردی را موجب به هدر رفتن میلیون‌ها تومان سرمایه تغییر کاربری اولیه دانستند.

دراین باره دکتر اسماعیلی رئیس اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران به ایسکانیوز می گوید: تغییری در سیاست‌‌ها و رویه قبلی به وجود نیامده است و دانشجویان کارشناسی کماکان در مجموعه‌های خوابگاهی کوچکتر اسکان داده می‌شوند و اساسا موضوع تغییر کاربری از ابتدای تبدیل مجردی به متاهلی هم با دغدغه امنیتی صورت نگرفته بود. تغییرات صورت گرفته، امری متداول  به منظور ظرفیت‌سازی و صرفه‌جویی اقتصادی رخ داده است.

وی گفت: این جابجایی هزینه چندانی بر دانشگاه تحمیل نخواهد کرد و واحدی که قبلا در اختیار یک زوج قرار می‌گرفت این‌بار برای پنج تا شش دانشجو در نظر گرفته می شود. دانشجویان متاهل نیز در سایر واحدهای متعلق به دانشگاه تهران اسکان می‌یابند و مشکلی نیز در این این زمینه پیش نخواهد آمد.

20103
کد خبر: 324766

وب گردی

وب گردی