وزیر بهداشت با حضور در شهر بروجرد، به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور در واحد بروجرد را افتتاح کرد.


به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این کلینیک با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید در پی امنیت و آرامش مردم بودند به گونه ای که قوای دین را در قوای ملت می دانستند.


در مبحث آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی با هدایت آیت الله هاشمی بار سنگینی را از دوش دولت برداشته است


هاشمی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) ادامه داد: دولت تدبیر و امید نطفه اش در کنار حرم امام رضا (ع) بسته شد و آن شد که امروز در خدمت شما هستیم و دکتر روحانی سکاندار امور اجرایی کشور شده است.


وی با بیان اینکه امروز برای افتتاح بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور به لرستان آمده و در فرصت های بعدی به دیگر امور این استان خواهیم پرداخت، گفت: امروز مجموعه باشکوهی افتتاح می شود. افتخار می کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب است، با هدایت و رهبری آیت الله هاشمی تا به امروز از گردنه های مختلف عبور داده شده و همانطور که دکتر میرزاده گفت، بار سنگینی از آموزش عالی کشور را به دوش می کشد.


افراد کم درآمد و فقرا از خدمات دندانپزشکی محروم هستند


وی افزود: همانطور که برادر اندیشمند و دانشمند دکتر میرزاده عنوان کرد، دانشگاه آزاد اسلامی سهم زیادی از بار آموزشی کشور را از دوش دولت برداشته است.
دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حدود 4درصد هزینه های 5 دهک جامعه در سبد دندانپزشکی است، اظهار داشت: افراد کم درآمد و فقرا از خدمات دندانپزشکی محروم هستند و بیمه ها در این زمینه غایب هستند و در این زمینه یک نوع بی عدالتی مطلق وجود دارد.


از دکتر میرزاده و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد فضاهای آموزشی و درمانی تشکر می کنم


وی در ادامه از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده، استاندار لرستان، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و رئیس واحد بروجرد برای ایجاد فضاهای آموزشی و درمانی و توسعه آنها تشکر و قدردانی کرد.


هاشمی با اشاره به نیروهایی که قرار است در کلینیک دندانپزشکی تربیت شوند، گفت: امیدوارم کسانی که در این مرکز آموزش دیده و تربیت می شوند، ابتدا در خدمت مردم استان لرستان و سپس در خدمت مردم ایران باشند و این مجموعه عظیم صرفاً به امور آموزشی محدود نشود و صرف خدمات درمانی نیز شود.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه ای برای مقطع دبستانی تدارک دیده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا در مقاطع ابتدایی کار پیشگیری انجام شود و امیدواریم بتوانیم در حوزه درمانی بروجرد نیز اقدامات زیادی انجام دهیم.


دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات درمانی را حل کند


وزیر بهداشت افزود: در این دولت بحث های زیادی برای ارائه امور به بخش خصوصی وجود دارد. اما فکر می کنم دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات درمانی را حل کند و با واگذاری امور به بخش خصوصی می تواند کمک زیادی به جامعه کند اما متأسفانه در این زمینه کارنامه موفقی نداریم.


هاشمی افزود: از حضور بخش خصوصی در تراز استانداردهای ملی و بین المللی حمایت می کنیم. بجای اینکه واحدهای بین المللی ایجاد کنیم و دانشگاههای خود را دسته بندی کنیم، باید رشته های علوم پزشکی را به بخش خصوصی واگذار کنیم البته با رعایت استانداردهای آموزشی. باید به بخش خصوصی مجوز دهیم تا زمینه ساز ارائه خدمات به جامعه شوند و تنگ نظری ها و خودمحوری ها کنار گذاشته شود.


اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود!


وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه، گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، داوطلبان ورود به دانشگاهها به کشورهایی مانند فیلیپین، روسیه سفید و بنگلادش رفته و هزینه های زیادی به کشور تحمیل و مشکلات فراوانی برای خانواده ها ایجاد می شد.


از پروژه های دانشگاه آزاد اسلامی تا به سرانجام رسیدن امور حمایت می کنیم


وزیر بهداشت با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از پروژه های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی افتخار می کنیم و از پروژه های دانشگاه آزاد اسلامی تا به سرانجام رسیدن امور حمایت کرده و نهایت همراهی را با مسئولان این دانشگاه خواهیم داشت.


20104

کد خبر: 324863

وب گردی

وب گردی