خبرگزاری رویترز در گزارشی از سئول به قلم میانگ چو با عنوان دیدار مقامات کره جنوبی از ایران با هدف انعقاد قرارداد پس از لغو تحریم های ایران می نویسد:


به گزارش ایسکانیوز، مقامات بلند پایه دولت و شرکت های دولتی کره جنوبی در تلاش برای انعقاد قراردادهای احتمالی در زمینه صنایع نفت، گاز و عملیات عمرانی به دنبال توافق هسته ای تهران، سرگرم دیدار از ایران هستند.


ایران پس از دستیابی به توافق هسته ای با شش قدرت بزرگ جهانی که بر اساس آن تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد قرار است لغو شود، در نظر دارد تا سال 2020 طرح های نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار اجرا کند.


با این حال، از آن جا که توافق هسته ای باید به تصویب کنگره آمریکا برسد، انتظار نمی رود تحریم های ایران تا سال آینده لغو شود. از سوی دیگر بازرسان هسته ای نیز باید پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کنند.


وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد وو تای هی Woo Tae-hee معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی روزهای یکشنبه و دوشنبه به همراه هیئتی از مقامات بلند پایه این وزارتخانه و نیز شرکت های دولتی نفت و گاز و منابع اولیه کشورش از ایران دیدن می کند.


این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:« ما در نظر داریم از قابلیت شرکت هایمان برای اجرای طرح های بزرگی که ایران برای بازسازی زیرساخت ها، تنوع بخشیدن به صنایع و توسعه میادین انرژی در دوران پس از تحریم ها به دنبال آن است، استفاده کنیم.»
در این بیانیه آمده است وو همچنین قرار است 25 اوت از قطر دیدن کند.


یوو ایل هو وزیر اراضی، حمل و نقل و امور زیربنایی کره جنوبی نیز قرار است از 21 تا 29 اوت از ایران، الجزایر و مالت دیدن کند.


در این بیانیه همچنین آمده است مسئولان شرکت های خصوصی و دولتی کره جنوبی نیز این مقام را در سفر به ایران همراهی می کنند؛ کشوری که زمانی به لحاظ دریافت سفارشات از سازندگان کره جنوبی تا قبل از پیوستن سئول به تحریم های بین المللی علیه ایران، ششمین بازار بزرگ محسوب می شد.


یکی از منابع وزارت انرژی کره جنوبی در تماس تلفنی با رویترز اعلام کرد:«این هیئت قرار است درباره قراردادهای احتمالی و ادامه مذاکرات در نیمه دوم سال گفتگو کند و این در حالی است که ما نیاز به فراهم کردن مقدمات برای امضای قراردادهای تجاری واقعی در سال آینده نیاز داریم.»


ایران از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک است که بزرگترین ذخایر گازی جهان را داراست و چهارمین ذخایر نفتی بزرگ جهان را نیز داراست. این کشور ماه گذشته از برنامه های خود برای بازسازی صنایع کلیدی و روابط تجاری اش به دنبال دستیابی به توافق هسته ای خبر داد.

401
کد خبر: 324900

وب گردی

وب گردی