نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به قول های ارائه شده ازسوی مقامات عربستانی درمورد مجازات خاطیان حادثه جده گفت: تازمانی که خاطیان به اشد مجازات نرسند زمینه برای برقراری سفر عمره سال بعد فراهم نمی شود و سفرعمره متوقف خواهد ماند.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شامگاه دوشنبه در برنامه ای با موضوع بررسی مسائل مرتبط با حج افزود: حادثه جده اتفاق تلخی بود و مقامات عربستانی نیز قول دادند که خاطیان را به اشد مجازات برسانند.
او درمورد این که حادثه جده در سفر حج تمتع تأثیری خواهد داشت، گفت: منتظر هستیم این اتفاقات بیفتد چرا که افکار عمومی ملت ایران جریحه دار شده و باید پاسخ مناسبی برای قانع کردن مردم از سوی مقامات عربستانی داده شود.
سرپرست حجاج ایرانی درمورد ثبت نام جدید برای اعزام به سفر حج تمتع نیز گفت: اتفاقی که افتاده این است که تا 16 سال دیگر قرعه کشی شده و مردم در این نوبت طولانی هستند در نتیجه نگاه داشتن عده دیگری در نوبت حج تمتع بی مورد است.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قیمت تمام شده حج ادامه داد: تمام مبالغی که از زائران گرفته می شود برای آن ها مصرف می شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع که در مساله حج نباید به دنبال سودجویی باشیم افزود: مبالغ مربوط به حج با محاسبه مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات زائران مورد محاسبه قرارمی گیرد.
اوبا اشاره به این که در طول 3 سال گذشته توانستیم مبلغی را صرفه جویی کنیم ادامه داد: در سال اول توانستیم 2 میلیون تومان به هر زائر بازگردانیم لذا در سال های دوم و سوم نیز آن مبلغ را در هزینه ها اعمال کردیم.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه طبق تورم جهانی 15 تا10 درصد باید افزایش قیمت داشته باشیم ادامه داد: خوشبختانه طی دو سال اخیر توانستیم آن را حذف کنیم.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: اگر نرخ ارز افزایش پیدا نمی کرد قیمت گذاری با چند سال قبل تفاوت پیدا نمی کرد.
او در مورد برنامه های سازمان حج و زیارت برای تقویت بعد معنوی زائران ایرانی گفت: تمام تلاشمان را امسال انجام دادیم تا بتوانیم بسترهای لازم را برای تحول روحی و اخلاقی در بین زائرین به وجود بیاوریم.
قاضی عسگرهمچنین در مورد بیماری مرس در عربستان گفت: این بیماری مربوط به مکه و مدینه نمی شود بلکه مربوط به نقاط دیگر عربستان منجمله ریاض است.
او ادامه داد: تیم پزشکی حج و زیارت نیز آمادگی کامل برای برقراری بهداشت و سلامت زائران دارند.
105105

کد خبر: 325236

وب گردی

وب گردی