معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در دومین جشنواره لقمان حکیم از افتتاح اولین دانشکده بین المللی دندان پزشکی در مشهد خبر داد.


به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی ابطحی، در این مراسم با اشاره به روز پزشک و روز بزرگداشت بوعلی سینا بیان کرد: افتخار بزرگی است که روز پزشک به نام حکیم ابوعلی سینا، حکیم و عارف بزرگ اسلام پایه گذاری شده است و تنها کسی که تا قرن 17 رساله های او منبع تدریس بسیاری از دانشگاه های اروپا بوده است.


او حضور یک شخصیت علمی چون دکتر میرزاده را افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد دانست و افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی از اولویت های اصلی دکتر میرزاده در سالهای اخیر بوده است.


ابطحی با اشاره به تحولات دوسال اخیر حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با حمایت‌های بی دریغ دکتر میرزاده و دکتر لاریجانی شاهد تغییرات زیادی درحوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد بودیم.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت‌های حوزه پزشکی گفت:‌ یکی از مباحث مهمی که با تاکید ریاست عالی دانشگاه مطرح شد دستور ارتقای واحدهای مجری رشته‌های پزشکی بود. دستور کار ارتقای این واحدها موجب شد نگرانی‌ها برای تعطیلی برخی از آن‌ها به‌وجود آید، اما با اعتباربخشی و حمایت از آن‌ها خوشبختانه هیچ واحدی تعطیل نشد و حتی پیشرفت‌های زیادی هم برای آن‌ها صورت گرفت.


او  واحد نجف‌آباد اصفهان را به عنوان یکی فعال‌ترین واحدهای مجری علوم پزشکی معرفی کرد و ادامه داد:‌ ظرف یک‌ سال گذشته تغییرات زیادی صورت گرفته که به حوزه سلامت در دانشگاه آزاد توجه بیشتری شده است. کیفی سازی در جهت آموزش به دانشجویان برای اینکه دانشجویی کم سواد و بی سواد نباشد از برنامه‌های دانشگاه آزاد در دو سال گذشته بوده که هم‌چنان دنبال می‌شود، زیرا حوزه سلامت ارتباط مستقیم با مردم دارد و حائز اهمیت ویژه‌ای است.


ابطحی با اشاره به اینکه دانشجویان باید سواد استفاده از تجهیزات پزشکی نوین را داشته باشند، افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی همسو با وزارت بهداشت و درمان عمل می‌کند و تمام این الزامات را کاملا قبول دارد زیرا معتقد است سلامت مردم رکن اصلی یک جامعه سالم است.


او درباره تاسیس دانشکده‌های جدید گفت: دانشگاه آزاد یک دانشکده پزشکی و یک دانشکده داروسازی در دو سال اخیر تاسیس کرده که گام موثری درحوزه آموزش علوم پزشکی محسوب می‌شود، هم‌چنین دو دانشکده دندان‌پزشکی در حال اخذ مجوز است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.


ابطحی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 15 دانشکده پزشکی، 4 دانشکده دندان پزشکی و 3 دانشکده داروسازی دارد.


معاون علوم پزشکی با اشاره به افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی در بروجرد بیان کرد: روز گذشته این کلینیک با حضور وزیر بهداشت در زمینی به مساحت 330 هکتار افتتاح شد. این کلینیک از دیگر فعالیت‌های درخشان دانشگاه آزاد محسوب می‌شود و ظرفیت‌های این دانشگاه را نشان می‌دهد.


او با بیان اینکه به زودی دانشگاه آزاد خبرهای خوبی در حوزه علوم پزشکی دارد، گفت: یکی از این اخبار اضافه شدن 20 رشته جدید در یک ماه اخیر به این حوزه است که درپی اصلاح هرم هیئت علمی اتفاق افتاده، هم‌چنین دانشگاه آزاد اسلامی طی قراردادی با وزارت بهداشت بیمارستان‌های نیم‌کاره این وزارت خانه را که بین 50 تا 80 درصد توسعه عمرانی داشتند، تجهیز می‌کند. این کار با واگذاری بیمارستان سیرجان به دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده است، امیدوارم تا زمانی که مسئولیت حوزه پزشکی را بردوش می‌کشیم گام‌های موثری در آموزش علوم پزشکی کشور برداریم.


ابطحی در پایان با بیان اینکه 2 دانشکده دندان پزشکی در سطح بین المللی افتتاح خواهد شد، گفت: اولین دانشکده بین المللی دندان پزشکی در مشهد افتتاح خواهد شد.


20104


کد خبر: 326042

وب گردی

وب گردی