رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که شهروند همدانی را به انتشار تصاویر شخصی تهدید کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سرهنگ اکبر امینی گفت: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر تهدید در خصوص انتشار تصاویر شخصی وی در شبکه های اجتماعی ، موضوع در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او بیان کرد: طبق اظهارات شاکی چندی پیش تهدیدی پیامکی از جانب شخصی ناشناس مبنی بر انتشار تصویر شخصی در فضای مجازی به وی ارسال شده و از شاکی درخواست پرداخت 20 میلیون ریال وجه نقد شده است.

این مقام انتظامی افزود: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، فردی که با دانش بالای رایانه ای قصد پاک کردن ردپای خود را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امینی تاکید کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده اعتراف کرد.

او افزود: متهم عنوان کرد که پیشتر از شاکی پرونده خواستگاری کرده که به دلیل اختلاف طبقات فرهنگی و اقتصادی از وی جواب منفی شنیده که همین امر موجب انجام این عمل مجرمانه شده است.

رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان توصیه کرد: تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

او با تاکید بر اینکه تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات و تصاویر خانوادگی نیست گفت: با رمز گذاری بر روی گوشی، سیم کارت و کارت حافظه تا حدود زیادی می توان از دسترسی افراد به اطلاعات شخصی جلوگیری کرد.

20102
کد خبر: 326888

وب گردی

وب گردی