رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: این دانشگاه مبنای خود را تقاضا در صنعت قرار داده‌ است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مسعود شفیعی ظهر چهارشنبه در نخستین کنفرانس ملی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه دولتی تقاضا محور است و این دانشگاه نیروهای خود را بر مبنای صنعت آموزش و پرورش قرار داده است چرا که به گفته مقام معظم رهبری کشور نیاز به نیروهای کارآمد دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: برگزاری چنین نشست هایی باید اثر بخش باشند و باید گفت این کنفرانس تنها برای قشر خاصی برگزار نمی شود و امیدواریم حاصل برگزاری این کنفرانس برای کشور مفید واقع شود.

وی از ایجاد و راه اندازی انجمن پیشبرد صنعت با دانشگاه نیز خبر داد و افزود: ما با حضور در دو کنگره ای که یکی از این کنگره ها در ژاپن برگزار شد، تجارب مختلف کسب شده از آن را جمع بندی کرده و با ایجاد این انجمن می خواهیم تجارب خود را برای پیشبرد صنعت و دانشگاه بکار گیریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما صنعت و دانشگاه متولی ندارد، افزود: در یک دهه گذشته آموزش عالی کشور به علوم و تحقیقات و فناوری تغییر نام داد و در بخش های علوم و تحقبقات قرار بود که ارتباط صنعت و دانشگاه نیز در مجموع قعالیت ها باشد اما این امر به معنی واقعی انجام نشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکنون برای گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ۱۰ عنوان تعریف کرده است که برای تحقق هر یک کنفرانس و سمینارهایی برگزار می کند و نخستین سمینار این دانشگاه در ارومیه با موضوع برق صنعتی برگزار شده است و هفته گذشته نیز کنگره ای در گرگان با محور گردشگری برگزار شد و نخستین کنفرانس بودجه ریزی بر مبنای عملکرد نیز سومین برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای در آذربایجان شرقی است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در دانشکده فنی و حرفه ای شاهد هستیم و قرار است در سطح کشور نیز یک سازمان غیر دولتی مردم نهادی را با عنوان ارتباط صنعت با دانشگاه ایجاد و راه اندازی کنیم و دفتر آذرباجیان شرقی نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در ادامه گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده علاقه مندان زیادی در بحث بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در نخستین کنفرانس ملی این حوزه شرکت کرده اند و امیدواریم این همایش در سطح عالی و با کیفیت برگزار شود.

 

وی گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده بیش از ۷۰ درصد نیروهای فارغ التحصیل دانشکده فنی و حرفه ای کشور کارآمد یوده و این مجموعه دانشگاهی کارآفرین است و روز به روز پیشرفت می کند.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر دانشکده فنی و حرفه ای نیاز به هیئت علمی دارد چون اکثر اساتید آن دبیر و مدرس آموزش و پرورش هستند که ضرورت دارد این افراد تبدیل به هیئت علمی شوند، اما با این وجود وزارت علوم و تحقیقات فرایند طولانی برای تبدیل وضعیت اساتید از دبیر و مدرس به درجه هیئت علمی دارد و از وزارت علوم و تحقیقات خواستار مشخص کردن تبدیل وضعیت این افراد به هیئت علمی هستیم.

20103

 
کد خبر: 327250

وب گردی

وب گردی