عضو هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: تاسیس دانشگاه آزاد بزرگترین خدمت به ایران بوده است.


به گزارش ایسکانیوز، آیت الله موسوی بجنوردی در مراسم گرامی‌داشت روز کارمند که در دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزار می‌شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و تبریک هفته کارمند به کارکنان دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: وقتی در سال 61 بعنوان عضو شورای عالی انقلاب خدمت می کردم، گروهک هایی وجود داشت که فعالیت های مخربی را انجام می دادند. در آن زمان بود که مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد را تاسیس کردند و اولین کمک مالی را امام راحل به این مجموعه انجام دادند. طبق آماری که به واسطه فعالیت بنده در شورای عالی قضایی داشتم، میزان جذب جوانان به این گروهک ها را در دست داشتیم که پس از تاسیس دانشگاه آزاد این جذب بسیار کم شد. پس از مشاهده این موضوع این اتفاق را به امام راحل گزارش دادم که پس تاسیس دانشگاه آزاد میزان جذب جوانان کمتر شده است و از ایشان اجازه خواستم اگر اموال بلا استفاده ای در کشور وجود دارد در اختیار دانشگاه آزاد قرار گیرد تا شعبات آن در سراسر کشور افزایش یابد و خوشبختانه با تایید امام راحل این امر اتفاق افتاد.


او در ادامه به خدمات علمی دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: خدمت دیگر دانشگاه آزاد به این کشور ارتقا سطح علمی در کشور بوده است و اینکه دانشگاه آزاد باعث شد تا خلا علمی در کشور پر شود. این موضوع را زمانی می توانیم درک کنیم که می‌بینیم دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر نمی کنند و تمام امکانات از جانب دانشگاه آزاد در اختیار انان قرار دارد.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است وکشور و نظام جمهوری اسلامی باید از بابت داشتن چنین افتخاری به خود بنازد.


آیت الله موسوی بجنوردی در ادامه صحبت های خود به زمان امامت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: جهان اسلام در آن زمان به شدت در معرض خطر قرار داشت. چراکه خیلی از افراد شبهاتی را در دین ایجاد می کردند که این موضوع باعث تشویش در امت اسلامی می شد. خیلی بر این باورند که امام رضا(ع) برای نایب السلطنه شدن به خراسان رفت و این باوری است غلط چراکه امام رضا با رفتن خود در بسیاری از جلسات شرکت می کرد و باعث از بین رفتن این شبهات می شد و با این کار خود باعث تجدید حیات دوباره جهان اسلام و دین اسلام شد.


20101

کد خبر: 327480

وب گردی

وب گردی