حجت الاسلام سید احمد حسینی *

 

هفته دولت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمرد خدمتگزار مردم و سرباز مخلص عرصه تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی همه ساله از دوم تا هشتم شهریور فرصت مناسبی است تا خدمتگزاران ملت عملکرد خود را بدون منت به همگان معرفی و مردم قدرشناس ایران اسلامی با تلاش‌ها و خدمات خادمان خود آشنا شوند.

این هفته زمان مناسبی است تا همه بار دیگر با تعهد، تلاش، روحیه همکاری، همدلی، صداقت، امانت‌داری، مردم‌داری، ساده‌زیستی، پاک‌دستی و اخلاص شهیدان رجایی و باهنر آشنا شده و شهیدان رجایی و باهنر را در خدمتگزاری به مردم الگوی خود قرار دهند.
نه‌ تنها در این هفته بلکه همیشه باید هر فردی با ارزیابی عملکرد خود به این سئوال پاسخ دهد که آیا در به‌کارگیری روش و منش مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر در نشان دادن مدیر تراز انقلاب اسلامی که خواسته امام (ره)، رهبری، مردم و اهداف جمهوری اسلامی بوده و هست چقدر موفق بوده است، یا خدای نکرده عملکردها بین او و مسیر اهداف بلند مردم، امام راحل، نظام فاصله ایجاد کرده است.

بهترین محک در این ارتباط فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم در زمینه تحقق و فضیلت بخشیدن به زیرساخت‌های تمدن اسلامی، جامعه و نظام اسلامی است.
هر فرد و مسئولی بررسی کند که در راستای تحقق شرایط دولت اسلامی یعنی دولتی که در ساختار آن رانت‌خواری، زیاده‌خواهی، فساد اداری، اجتماعی و اجرایی و اخلاقی، رشوه، بی‌توجهی و کم رنگ کردن نقش مردم، حیف و میل بیت‌المال وجود نداشته باشد.

به تعبیری دیگر در تمام ارگان و در رفتار همه مدیران خدامحوری، ولایت‌پذیری، دینداری، اخلاص کاری، صداقت، امانت‌داری، ساده‌زیستی و پاک‌دستی، روحیه تلاش و کار مخلصانه، مردم‌داری و مردم‌سالاری دینی و شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی اسلامی که از برجستگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود، در همه ابعاد مدیریتی و زندگی فردی و اجتماعی کارگزاران حاکم باشد.

مدیران در این هفته از فرصت استفاده کرده و با ارزیابی عملکرد یکساله خود بررسی کنند که در مجموعه تحت امر آنها یعنی دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، ادارات کل و واحدهای تابعه تا چه اندازه از صفات ناپسند، نامطلوب و ویرانگر فاصله گرفته و تا چه اندازه در راستای حاکمیت خصلت‌های پسندیده، اسلامی و انسانی در مجموعه‌های خود اقدام کرده‌اند.

* معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد ورامین_پیشوا

20101
کد خبر: 327483

وب گردی

وب گردی