«باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان درباره اوضاع اوکراین و بحران مهاجران در اروپا تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: « اوباما در تماس تلفنی با مرکل به پیشرفت اوکراین در عمل به تعهدات خود در توافقنامه مینسک اشاره کرد.»

اوباما همچنین از نقش مرکل در رسیدگی به بحران مهاجرت در اروپا، به ویژه تصمیم اخیر وی برای کاهش فشار بر کشورهای هم مرز سوریه از طریق پناه دادن به آوارگان سوری قدردانی کرد.»

توماس دی مایزی یر، وزیر کشور آلمان هفته پیش گفت قرار است بالغ بر 800 هزار پناهجو و آواره از کشورهای جنگ زده خاورمیانه و شمال آفریقا تا پایان سال وارد آلمان شوند. این رقم سه برابر تعداد پناهجویانی است که پارسال وارد آلمان شدند.

مرکل روز چهارشنبه اعلام کرد مقامات آلمان برای بهبود شرایط میزبانی آوارگان تا ماه اکتبر اصلاحاتی را در قوانین کشور اعمال خواهند کرد.

اوباما و مرکل در حالی درباره بحران اوکراین تبادل نظر کردند که گروه تماس سه جانبه اوکراین و چهار زیرگروه آن دیروز صبح مذاکرات درباره اجرای مفاد توافقنامه صلح مینسک را در پایتخت بلاروس از سر گرفتند.

توافقنامه مینسک ماه فوریه به امضای طرف های درگیری در اوکراین - نظامیان اوکراینی و جدایی طلبان هوادار روسیه که در مناطق جنوب شرقی اوکراین (جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک) فعالیت می کنند- رسید. توافق بر سر آتش بس، پس از مذاکرات مرکل و سران روسیه، فرانسه و اوکراین در مینسک به دست آمد.

302302
کد خبر: 327580

وب گردی

وب گردی