وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:شرایط پس از تحریم فرصت‌های ارزشمند بسیاری پیش روی هنر صنعت بازی‌سازی خواهد گذاشت که برنامه‌ریزی و عمل هوشمندانه زمینه حضور در عرصه بین‌المللی را مساعد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علی جنتی در مراسم اختتامیه «پنجمین جشنواره بازی‌ها رایانه‌ای تهران» که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به جایگاه بازی در شکل‌دهی شخصیت افراد جامعه و تبدیل شدن بازی‌های رایانه‌ای به یک صنعت بسیار سودآورد در عرصه جهانی گفت:تنها در سال 2014 حجم مبادلات کالاهای ناشی از اقتصاد خلاق 820 میلیارد دلار بود که سهم ما از این میزان مبادلات ناچیز و نزدیک به صفر است. این در حالی است که کشور ما با توجه به توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌تواند ابتدا در آسیا و سپس در عرصه‌های جهانی به موفقیت‌های جهانی دست پیدا کند.

58310_635698982542918806_l

وی همچنین گفت: رئیس جمهور تاکید کرده‌ است که یک کمیته برای ایجاد یک نهاد مستقل در خصوص اقتصاد خلاق تشکیل بشود که این کمیته در حال برسی این موضوع است.

در این جشنواره 93 بازی و بازی‌نامه (متن صرف داستان بازی) توسط 13 داورایرانی و 12 داورخارجی مورد بررسی و قضاوت قرار گرفت که در نهایت به بازی‌های برگزیده هر بخش دیپلم افتخار و نشان «غزال زرین» جشنواره تعلق گرفت.

در میان آثار، بازی «شمشیر تاریکی» غزال زرین بهترین بازی سال و دستاوردهای فنی مسابقات را از آن خود کرد. همچین بازی «شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور» موفق به دریافت غزال زرین در بخش‌های دستاورد های صدا و موسیقی، طراحی بازی و صدا شد. بازی «خاله قزی» نیز غزال زرین دستاوردهای موسیقی و ژانرسکوبازی را به خود اختصاص داد و غزال زرین در بخش‌های ژانر اکشن و ماجرایی و داستان بازی به بازی «جنون سیاه» رسید.

502
کد خبر: 327731

وب گردی

وب گردی