وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محتوای آموزشی تعداد زیادی از رشته های تحصیلی به خصوص رشته های فنی و مهندسی با توجه به حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم، تغییر می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد فرهادی، گفت: سند طرح آمایش آموزش عالی بزودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود که بازنگری رشته های تحصیلی در این سند دیده شده است.

او با تاکید بر اینکه آموزش در دانشگاه ها باید به صورت عملی و کارورزی باشد، افزود: افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان ضروری است.

فرهادی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پروژه های صنعت در دست دانشگاه هاست، از تفاهم نامه تحقیقاتی در خصوص 30 میدان نفتی با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال بین وزارت نفت و 9 دانشگاه خبرداد.

او همچنین اعلام کرد: یکهزار و 100 طرح مربوط به وزارت دفاع با اعتباری در حدود هفت هزار و 500 میلیارد ریال توسط مراکز دانشگاهی در دست اجراست.

فرهادی با اشاره به تحقیقات مشترک دانشگاه های کشور با سایر مراکز علمی دنیا، از شروع طرح مشترک تحقیقاتی با دانشگاه آخن آلمان خبرداد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: ارتباط دانشگاه با صنعت در دولت تدبیر و امید به خوبی برقرار شده است.

محمد فرهادی به منظور افتتاح مرکز تحقیقات زلزله ، حضور در جلسه رووسای دانشگاه های استان ، راه اندازی خط یک مترو و چند برنامه دیگر به تبریز سفر کرده است.

20104
کد خبر: 327735

وب گردی

وب گردی