کاهش تقاضا برای خرید مس در چین به علت افت تولیدات صنعتی در آن، باعث کاهش قیمت جهانی این فلز صنعتی شده است.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه پنجم تلویزیون فرانسه، افت رشد اقتصادی در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، نمود خود را در کاهش قیمت مواد معدنی و اولیه نیز نشان داده است. چون بازار فروش بسیاری از مواد معدنی و اولیه در چین است و هنگامی که تقاضا برای خرید این نوع مواد کاهش یابد، به تبع، قیمت آنها نیز کاهش می یابد.


یکی از موادی که قیمت آن در ماههای اخیر به شدت کاهش یافته مس است. این فلز سرخ در بسیاری از بخش های صنعتی کاربرد دارد. اما اکنون قیمت آن آنچنان کاهش یافته است که از چهار سال پیش تاکنون چنین کاهش قیمتی سابقه نداشته است. در سال 2011 قیمت هر تن مس، 10هزار و 180 دلار بود. اما در سال 2015 قیمت هر تن مس به پنج هزار و 46 دلار رسید. اما از ماه ژانویه امسال تاکنون مس حدود 21 درصد ارزش خود را از دست داده است.


کندشدن تولیدات صنعتی در چین بیشترین ضربه را به قیمت مس زده است. رکود اقتصادی در برزیل نیز در کاهش قیمت این فلز صنعتی نقش داشته است. زیرا مس در شماری از بخش های صنعتی از جمله خودروسازی، برق رسانی و رایانه کاربرد دارد.


کاهش قیمت مس زیان و ضرر زیادی نیز متوجه کشورهای تولید کننده آن کرده است.

شیلی بزرگترین تولید کننده مس جهان است. بیش از 10 درصد از کل تولید ناخالص داخلی شیلی ناشی از فروش مس است.

پرو نیز که سومین کشور تولید کننده مس در جهان است که از کاهش قیمت این فلز متضرر شده است. فروش و صادرات مس، حدود نیمی از کل صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

401
کد خبر: 327792

وب گردی

وب گردی