فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در مشهد بر توسعه امنيت در حاشيه شهرها تاكيد كرد وگفت:نگاه پليس به امنيت در حاشيه شهر ها ويژه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پايگاه خبري پليس؛ سردار سرتيپ حسين اشتري صبح امروز در مشهد گفت: توسعه امنيت و برقراري نظم و انضباط اجتماعي در حاشيه شهرهاي بزرگ يكي از اولويت هاي اساسي پليس بوده و نگاه نيروي انتظامي به امنيت در حاشيه شهرها ويژه است.

وي افزود: مشكلات و ناهنجاري هايي در حاشيه شهرها وجود دارد و پليس براي راه اندازي كلانتري و مقرهاي انتظامي در اين مناطق نيازمند بسترهايي است كه با مساعدت و همكاري دستگاه هاي مختلف و همياري شهروندان قانون مدار فراهم مي شود.
وي افزود: نيروي انتظامي خود را موظف مي داند در هر نقطه اي كه شهروندان ساكن هستند امنيت شايسته و در خور شان مردم عزيزمان را برقرار سازد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايرن گفت: تمهيدات ويژه اي براي امنيت حاشيه شهرهاي بزرگ در دستور كار پليس قرار گرفته و اميدواريم بتوانيم با حضور بيشتر و پشتيباني و حمايت مردم و سازمان هاي مسئول، در توليد امنيت، موثرتر عمل کنيم.
سردار سرتيپ حسين اشتري اظهار داشت: امنيت در حاشيه پايتخت معنوي ايران كه سالانه ميزبان بيش از 25 ميليون زائر دلباخته زيارت حرم مطهر رضوي از سراسر ايران اسلامي و جهان اسلام است از اهميت و حساسيت ويژه اي برخوردار است و در اين رابطه اهتمام جدي براي تامين امنيت عمومي و ارتقاي احساس امنيت در بين شهروندان داريم.
وي گفت: با توجه به تقاضاي شهروندان عزيز در حاشيه شهر مشهد و انتظارات مسئولان و همچنين مطالبه فرماندهي انتظامي استان براي ارتقاي امنيت پايدار در شهر مشهد داشتند مجوزهاي لازم اخذ و چهار كلانتري جديد در نقاط حاشيه اي شهر مشهد افتتاح شد. البته اين كلانتري ها در مكان هاي استيجاري راه اندازي شده و اميد است با حمايت مسئولان و مردم كار ساخت اين كلانتري ها به اتمام برسد.
سردار سرتيپ حسين اشتري گفت: حضور پليس در اين مناطق حاشيه اي بي شك موجب اعتماد عمومي و افزايش ارتقاي احساس امنيت و كاهش بروز جرايم و ناهنجاري ها و همچنين دلگرمي شهروندان خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود انسداد مرزها را به عنوان يك ضرورت امنيتي نام برد و گفت: اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده و در ماه هاي آينده يك حركت پر شتاب در خصوص توسعه امنيت در مرزها را شاهد خواهيم بود.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران همچنين در خصوص سرقت هاي مسلحانه از بانك ها كه تعدادي نيز در مشهد به وقوع پيوست و پليس عاملان اصلي اين سرقت ها را دستگير كرده است، گفت: آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه محل هايي مانند بانك ها از حساسيت ويژه اي برخوردارند بايد ايمني خود را با رعايت موارد امنيتي تامين كنند و اماكني كه اين موارد را از حيث نيروي نگهبان و... توجه به مسائل بازدارنده از ناامني و سرقت مدنظر داشته اند خوشبختانه كمترين آسيب را ديده اند.
سردار سرتيپ حسين اشتري در بخش پاياني اظهارات خود به ضرورت هاي ممنوعيت حمل سلاح اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي در اين رابطه نظريات كارشناسي و تخصصي خود را ارائه داده و مجلس محترم شوراي اسلامي بايد در رابطه با ‌آن تصميم گيري نمايد.
وي از تلاش فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، فرماندهي مشهد و ديگر سازمان هاي مسئول كه در راه اندازي و افتتاح چهار كلانتري جديد در حاشيه شهر مشهد فعاليت شايسته اي داشته اند تشكر كرد.

۲۰۲۰
کد خبر: 327809

وب گردی

وب گردی