معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: 420 هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد که با توجه به عدم توانایی دولت در تکمیل تمام این طرح ها، باید شرایط برای واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان گفت: سالهای گذشته در هر جایی کلنگی به زمین خورده و امروز دولت نمی تواند تاوان این اقدامات را بدهد.

وی اظهار داشت: مسوولان ارشد استانها با مردم صادق باشند و به صراحت در خصوص عدم ادامه روند طرح هایی که منفعت آن در اولویت نخست قرار ندارد صحبت کنند.

وی تصریح کرد: مسوولان باید به مردم اعلام کنند که طرح هایی که منفعت قابل توجهی دارد پیگیری و تکمیل خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: علیرغم افزایش 19 درصدی صادرات نفت و افزایش 23 درصدی صادرات پتروشیمی اما توانستیم به منابع حاصل از این افزایش ها دسترسی پیدا کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: در سال 94 باید یک صرفه جویی گسترده و معقول صورت گیرد اما این صرفه جویی نباید در حوزه عمرانی بلکه در حوزه جاری مد نظر قرار گیرد.

 

ضرورت برنامه ریزی جدی در دوران پسا تحریم

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با اشاره به توافق اخیر هسته ای ، این پیروزی را اقدام بزرگ و ارزشمندی دانست و افزود:باید برای ورود سرمایه گذاران جدید در شرایط پسا تحریم، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

شریعتمداری اضافه کرد: بررسی محصولات مورد نیاز و منتخب استانها ،انتخاب کشورهای هدف و سرمایه گذاران جدید با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های هر منطقه در دستور کار استانداران باشد.

وی همچنین با تاکید بر تداوم ارتباط با لرستانی های مقیم خارج گفت:برخی از این افراد صاحب علم و سرمایه هستند که باید ارتباط با این افراد مستمر باشد تا حاصل آن در استان مشاهده شود.

 

ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی در استانها تشکیل شود

وی همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران دولت اظهار داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده اما بنا بر فرمایش رهبری آیین نامه اجرایی و نقشه راه باید برای اجرای سند طراحی شود.

وی ادامه داد: برای این مهم ضروری است ستادی به منظور پیگیری دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل شود و دستیابی به اهداف این ستاد در سرلوحه کار دولتمردان قرار گیرد.

وی تصرح کرد: استانها نیز منتظر ابلاغ دستورالعمل ها و آیین نامه اجرایی در مرکز نباشند و با توجه به سیاستهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی را در استان تشکیل دهند.

امسال سال خانه تکانی در نظام برنامه ریزی کشور است

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه سال 94 سال پایانی برنامه پنجم توسعه است گفت: این برنامه در برخی سالها با اعتقاد اجرا نشده و امسال سال خانه تکانی در نظام برنامه ریزی کشور است.

شریعتمداری تصریح کرد: دولت یازدهم در این راستا در چارچوب قانون حرکت می کند و نباید دوباره مدیریت ناصحیح در اداره کشور به دلیل عدم اعتقاد به برخی قوانین اتفاق بیفتد.

وی افزود: عدم توجه به نظام مدیریت برنامه ریزی کشور در سالهای گذشته موجب عقب ماندگی کشور در کورس رسیدن به قله های شاخص شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان لرستان باید در یک کار عالمانه و خانه تکانی موثر، عقب ماندگی های استان را در برنامه پنج ساله پنجم شناسایی و به دولت منعکس کند و با توجه به اینکه لایحه برنامه ششم به زودی در دولت بررسی می شود این اقدام باید هرچه سریعتر انجام شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بین اینکه دولت قصد سیاه نمایی ندارد به پیشرفت های سالهای اخیر کشور در تولید علم اشاره کرد و گفت: رتبه 15 و 16 جهان در تولید علم مقام شاخصی است که این روند باید تقویت شده و در عین حال رشد منفی سرمایه گذاری، افزایش تورم و رشد منفی تولید و صدور نفت نیز باید جبران شود.

شریعتمداری اظهار کرد: قانون برنامه ششم طولانی نبوده و اگر مسوولان لرستان نکات لازم استان برای توجه بیشتر را منعکس کنند می توانند با دسترسی به قوانین مناسب در بنامه ششم به استانهای پیشرفته نزدیک شوند.

وی تاکید کرد: در این راستا کمیته برنامه ریزی استان یک سند روشن، مختصر و گویا برای برنامه ششم استان به مرکز منعکس و روند بررسی و اجرای این سند را پیگیری کنند.

10203
کد خبر: 327843

وب گردی

وب گردی