وزیر امور خارجه گفت: اگر همه ما فقط متوجه چالش‌ها شویم به طور قطع فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.


به گزارش ایسکانیوز، وزیر امور خارجه در ‌مراسم افتتاح 515 طرح مخابراتی استان اصفهان، با بیان این‌که جهانی شدن مبانی تفکر و محاسبات بین‌المللی را در هم ریخت، گفت: یکی از عوامل جهانی شدن موضوع مهم ارتباطات است. یعنی شما می‌توانید امروز در کسری از ثانیه به تولیدات و اتفاقات بسیار مهم گوشه‌ای از جهان دسترسی داشته باشید و همچنین جهانیان می‌توانند از تولیدات و اتفاقات کشور ما به سرعت بهره‌مند شوند و این اتفاق بسیار مهمی را رقم می‌زند.


وزیر امور خارجه با بیان این‌که امروز دیگر نمی‌شود مخاطب خود را خودمان انتخاب کنیم، ادامه داد: کسی دیگر نمی‌تواند برای گروه محدودی صحبت کند؛ چرا که امروز احساسات هم جهانی شده است. برای مثال وقتی رژیم صهیونیستی علیه کودکی آتش روشن می‌کند و او را می‌سوزاند اخبار و تصاویر این واقعه همزمان در تمام جهان منتشر و منعکس شده و کسی دیگر نمی‌تواند روی آن درپوش بگذارد.


ظریف به جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این زمینه این انقلابات احساساتی بود که عرصه را برای اسرائیل تنگ کرد پس اگر به این موضوع پی ببریم که کسی انحصار خبری ندارد موضوع ارتباطات را به درستی خواهیم فهمیم.


وزیر امور خارجه با بیان این‌که یک زمانی در دنیا فقط 4 غول خبری وجود داشتند که هر آنچه که می‌خواستند را منتشر می‌کردند، ادامه داد: امروز یک جوان اصفهانی یک ویدئویی را ایجاد می‌کند و صحبتی مطرح می‌نماید که در ‌آن میلیون‌ها نفر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. پس نشان می‌دهد که ارتباطات هم یک فرصت و هم یک چالش را پیش روی جهان قرار داده است.


ظریف با بیان این‌که کشور ما فقط نباید معطوف به چالش‌ها باشد، ادامه داد: اگر همه ما فقط متوجه چالش‌ها شویم به طور قطع فرصت‌ها را از دست خواهیم داد. ما امروز در ایران حرف برای گفتن داریم و قدرت ایران امروز این است که برای جهان حرف نو می‌زند.


وی تأکید کرد: اعلام کردیم که نباید فقط یک نظریه در جهان مورد قبول ما قرار گیرد. ما خودمان نظریه پرداز جهانی شده‌ایم. ما خودمان توان تولید داریم. پس جهان دیگر نمی‌تواند فقط یک حرف را بپذیرد.


ظریف با اشاره به این‌که اینترنت و مخابرات را باید برای تحکیم انقلاب و شعار گسترش دیدگاه‌های مردم ایران استفاده کنیم، ادامه داد: تحول بزرگ و پیشرفت در صنعت مخابرات کشور که باعث شده مردم در شبکه‌های مجازی قوس شوند و بتوانند از اینترنت استفاده کنند باعث شده تا انحصار تبلیغاتی کشورهای جهان را بشکنند و گاهی ایران را به صدر جهان بیاورد.


ظریف خاطرنشان کرد: امروز اینترنت،‌ شبکه‌های مجازی و مخابرات توانسته سخن عزتمندی، ابتکار، نوآوری، هنر، مهردوستی، هم‌نوع زیستی و زندگی مسالمت آمیز ایرانیان را به جهان مخابره کند. امروز انقلاب ارتباطات تلاش‌های اسرائیل برای ایران هراسی را به زمین زده و اسرائیل را از ناکامان بزرگ در مقابل ایران جلوه داده است.

 

10202
کد خبر: 327993

وب گردی

وب گردی