رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی را گامی برای کیفی سازی این رشته‌ها دانست و گفت:‌ «حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد متناسب با نیازهای کشور پیش می‌رود.»

رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی را گامی برای کیفی سازی این رشته‌ها دانست و گفت:‌ «حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد متناسب با نیازهای کشور پیش می‌رود.»




به گزارش ایسکانیوز، فرهاد ادهمی مقدم، درباره برنامه‌های کیفی سازی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد بیان کرد:‌ هرچه تعداد دانشجویان سر کلاس کمتر باشد، بازدهی آن کلاس بیشتر می‌شود. درهمین جهت دانشگاه آزاد برنامه‌ای اتخاذ کرد که درگروه پزشکی دانشجویان کمتری پذیرش کند تا بتواند خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهد.


رئیس مرکزتوسعه آموزش علوم پزشکی با اشاره به نیازهای کشور گفت:‌ کشور در برخی از رشته‌ها از جمله رشته مامایی اشباع شده است، دانشگاه هم با توجه به این موضوع پذیرش دانشجو در این رشته‌ها را کمتر کرده است.


وی بر هم‌گام بودن دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود:‌ مسئله دیگری که دانشگاه آزاد با همکاری وزارت بهداشت بررسی کرد، شناسایی رشته‌ها با بازار کار نامناسب بود. در همین جهت نیز تا حد ممکن پذیرش دانشجو در این رشته‌ها کم شد.


ادهمی با اشاره به اینکه تمام این برنامه‌ها در جهت ارتقای کیفیت حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد صورت گرفته، بیان کرد: ارزیابی رشته‌ها از یک سال پیش شروع شد و تا امروز بسیاری از مشکلات آن‌ها با همین ارزیابی‌ها حل شده است، در کنار این موضوع جذب هیئت علمی با تاکید دکتر میرزاده هم صورت گرفت که کمک زیادی به ارتقای کیفیت رشته‌های علوم پزشکی می‌کند.


رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی ادامه داد:‌ خرید تجهیزات پزشکی از موارد دیگری بود که درجهت کیفی سازی انجام شد. کیفیت آموزش به دو مبنای هیئت علمی و تجهیزات بستگی دارد که هردو این موارد درحوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تغییرات عمده‌ای کرده و سطح کیفیت را بالا برده است.


وی با اشاره به اینکه از زمان تغییر مدیریت در دانشگاه آزاد معاونت علوم پزشکی هم دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است، ادادمه داد: با یک مقایسه ساده رشد و توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد کاملا قابل مشاهده است.


ادهمی مقدم به نظارت بر واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت:‌ با تغییر مدیریت واحدها می‌دانند که ناظرین جدی بر کیفیت و کمیت آموزش وجود دارد و همین امر باعث می‌شود برای ارتقای خود تلاش کنند.


وی در پایان گفت:‌ یکی از بخش‌نامه‌های تاثیرگذار اخیر، الزام داشتن معاونت علوم پزشکی برای واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی بود که در پیشرفت واحدها کمک و بسیاری از مشکلات قبل را رفع کرد.


20101



کد خبر: 327994

وب گردی

وب گردی