سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع کشور در انتشار مقالات علمی و پژوهشی رتبه اول را دارد و تلاش معاونت پژوهش در جهت رشد شیب انتشار این مقالات است.

سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع کشور در انتشار مقالات علمی و پژوهشی رتبه اول را دارد و تلاش معاونت پژوهش در جهت رشد شیب انتشار این مقالات است.




به گزارش ایسکانیوز، میترا هاشمی طباطبایی، سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد درباره شیب مثبت تولید مقاله‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: « طی سال‌های گذشته تولید مقاله‌های معتبرعلمی توسط کل دانشگاه‌های کشور متوقف و یا کند شده بود در دانشگاه آزاد هم این مسئله وجود داشت، اما با بخش‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های جدیدی که با سیاست‌های دکتر میرزاده اجرا شد این روند تغییر کرد.»


سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی با اشاره به هدایت دانشجویان بیان کرد: سیاست‌های دانشگاه در معاونت پژوهشی درجهت هدایت دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای انتشار مقاله در مجلات معتبر اجرا شده است، به طور مثال یکی از کارهایی که در این زمینه با همکاری وزارت علوم انجام شد، تهیه لیست سایت‌ها و مجلات نامتعبر و شناسایی آنها بود.


وی افزود: آدرس دهی اشتباه یکی دیگر از مشکلاتی بود که طی بخش‌نامه‌های جدید تا حدی زیادی رفع شد. در کنار این موضوع برنامه معرفی مجلات معتبر به دانشجویان شروع شده است. هم‌چنین کارگاه‌های مختلف در زمینه استفاده از منابع الکترونیک در حال برگزاری است.


طباطبایی با تاکید براینکه تمام این فعالیت‌ها انگیزه افراد را برای پژوهش بالا برده، تصریح کرد: با یکپارچه سازی مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سایت‌های معتبر شاهد رشد خوبی در ارتقای رتبه و شیب انتشار مقالات بودیم و خوشبختانه این سیر به شکل صعودی در حال پیشرفت است.


سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی با اشاره به اینکه فهرست و اطلاعات دقیق انتشار مقالات روی سایت مرکز گسترش قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد:‌ با اطلاعاتی که روی سایت قرار دارد می‌توانند نشانه‌های یک سایت نامعتبر را تشخیص دهند.


وی هدف اصلی مرکز گسترش علم را هدایت دانشگاه به سمت اخذ مدارک معتبر علمی و بین‌المللی دانست و گفت:‌ پیشرفت مناسبی دراین زمینه اتفاق افتاده است، دانشگاه آزاد در مجموع کشور رتبه یک را دارد، اما معاونت پژوهش تلاش می‌کند تا شیب رشد مقالات علمی دانشگاه آزاد را بالا ببرد و در این زمینه موفق هم بوده است.


20101



کد خبر: 328008

وب گردی

وب گردی