معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز حوزه فرهنگی به‌عنوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در دانشگاه است زیرا اکنون فقط 10 درصد دانشجویان به سمت بحث سیاسی گرایش دارند و 90 درصد آنان به سمت برنامه‌های فرهنگی می‌روند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز حوزه فرهنگی به‌عنوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در دانشگاه است زیرا اکنون فقط 10 درصد دانشجویان به سمت بحث سیاسی گرایش دارند و 90 درصد آنان به سمت برنامه‌های فرهنگی می‌روند.




به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام دکتر سیدطه هاشمی در بازدید از دانشگاه آزاد الیگودرز و در جمع دانشگاهیان این واحد دانشگاهی با توجه به خدمت ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی به جامعه، اظهار کرد: با توجه به این خدمات ارزشمند می‌توان گفت که دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی است و تاکنون بیش از 5 میلیون نفر از کسانی‌ که از مراکز آموزش عالی کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند از این دانشگاه هستند، بنابراین باید دستاوردهای مهم این دانشگاه به جامعه معرفی شوند.


وی افزود: امروز ماموریت دانشگاه در کنار آموزش، تولید و تقویت علمی توجه به ارزش‌های انسانی است و تلاش می‌کند تا شخصیت دانشجویان تک‌بعدی یعنی فقط توجه به آموزش نباشد بلکه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی تلاش داریم در بعد ارزش‌های انسانی نیز گام برداریم که نمونه این تلاش‌ها را می‌توان در گزارشی که از عملکرد واحد الیگودرز ارائه شد، دید، زیرا در این گزارش به خوبی نشاط و تلاش همکاران در این واحد برای اجرای برنامه‌های خوب و متنوع همراه با کیفیت دیده می‌شود.


 طه هاشمی در واحد الیگودرز

هاشمی با توجه به اینکه در گذشته توجه جدی به مفاخر و اندیشمندان صورت نگرفته است، گفت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون بیش از 2500 نفر از اندیشمندان، مفاخر و شخصیت‌های علمی را به‌صورت ملی و محله‌ای از سوی واحدهای دانشگاهی شناسایی کرده است و گروه‌های آموزشی تلاش دارند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای معرفی آنان به جامعه اقدام کنند.


وی افزود: حوزه فرهنگی باید یک برنامه‌ریزی مناسب برای درصد بالا داشته باشد، بنابراین در این راستا پیشنهاد کردیم تا اعضای هیات علمی در هفته دو ساعت از موظفی خود را به حوزه فرهنگی اختصاص دهد، همچنین با راه‌اندازی کانون تعامل دانشگاه با خانواده در تلاش هستیم تا از پتانسیل خانواده نیز در مسیر اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز نیز در این دیدار با توجه به برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های ما در این دانشگاه اجرای برنامه فرهنگی همگام با آموزش است.


دکتر خلیل غفاری افزود: سعی کرده‌ایم تا با فراهم کردن همه امکانات لازم و فضای مناسب زمینه را برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی و مذهبی فراهم کنیم.


حجت الاسلام محمد محمودی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد الیگودرز هم با ارائه گزارشی از برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اجراء شده در این واحد گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر 230 برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در این واحد دانشگاهی اجراء شده است.


بر اساس این گزارش، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود به واحد الیگودرز با حضور در یادمان شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.


20101



کد خبر: 328013

وب گردی

وب گردی