معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از تکالیف دانشگاه آزاد را گسترش تحصیلات تکمیلی دانست و خاطرنشان کرد: رشد تحصیلات تکمیلی باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان مستعد کشور به دانشگاه‌های خارجی شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از تکالیف دانشگاه آزاد را گسترش تحصیلات تکمیلی دانست و خاطرنشان کرد: رشد تحصیلات تکمیلی باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان مستعد کشور به دانشگاه‌های خارجی شده است.




به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام دکتر سیدطه هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های دانشگاه آزاد دورود، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ به نیاز طبیعی کشور و جوانان این مرز و بوم بوده است و آرزوی ادامه تحصیل در دانشگاه را برای خیل مشتاقان آن میسر و برآورده ساخته است.


وی با ابراز خرسندی از روند رو‌ به‌ رشد واحد دانشگاهی دورود افزود: واقعاً از رشد همه‌جانبه این واحد در حوزه‌های مختلف به ویژه فضای مناسب و سایت زیبای آن بسیار خوشحال شدم.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی موجب ایجاد عدالت علمی و منشا خدمات شایانی در کشور شده و امروزه به دنبال ارتقای کیفی در همه ابعاد و زمینه‌ها است.


طه هاشمی در واحد درود

هاشمی با توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: توصیه مقام معظم رهبری ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و ثروت‌آفرینی و تجاری‌سازی علم است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط، در برنامه‌های خود توجه ویژه‌ای به این موضوع کرده است.


وی با توجه به ضرورت توجه به شناسایی و معرفی مفاخر ادبی، علمی و هنری شهرستان، ادامه داد: این شخصیت‌ها با همکاری واحد دانشگاهی در موضوعات و رشته‌های مختلف شناسایی شده تا در صورت وجود آثار آنها، نسبت به چاپ زندگینامه و تجدید آثار این افراد اقدام شود. همچنین برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی که بتواند این شخصیت‌ها را به جوانان شهرستان و کشور معرفی کند از طرح‌هایی است که در دانشگاه آزاد اسلامی در دست اجراست.


وی فارغ‌التحصیلی نزدیک به ده هزار دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود در سال‌های گذشته را دستاوردی عظیم برای این واحد و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی کرده و افزود: این واحد دانشگاهی می‌تواند از این پتانسیل مناسب یعنی معرفی فارغ‌التحصیلان موفق در عرصه‌های مختلف علمی، مدیریتی، اجتماعی و ... برای ارائه توانمندی‌های خود به جامعه استفاده کند.


هاشمی با توجه به عملکرد دانشگاه آزاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: ارتقای ارزش‌های انسانی، اسلامی و فرهنگی در دانشگاه مربوط به نقش مستقیم اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه است. می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، بخشی از ساعات موظفی استادان را در حوزه فرهنگی قرار داده و با استفاده بهینه از علم و آگاهی آنها، شرایط لازم برای تبدیل تفکر فرهنگی به پروژه‌های تحقیقاتی را ایجاد کرد .


وی در پایان از پروژه های واحد دورود شامل ساختمان‌های آموزشی، سلف سرویس و مهمانسرا، سالن ورزشی، مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) بازدید کرد.


20101



کد خبر: 328020

وب گردی

وب گردی