سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از افتتاح بزرگترین پروژه استخر و پارک آبی در فلات مرکزی ایران تا پایان مهر 94 خبر داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از افتتاح بزرگترین پروژه استخر و پارک آبی در فلات مرکزی ایران تا پایان مهر 94 خبر داد.




علی شریف‌‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد شهرضا با اعلام این خبر گفت: بهره‌برداری از بزرگترین پروژه استخر و پارک آبی در فلات مرکزی ایران شامل استخر بزرگسالان، پارک آبی کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی ، اتاق ماساژ ، انواع سرسره های آبی، تریا و فروشگاه، یکی از پروژه‌هایی است که در راستای گسترش فضاهای فرهنگی، رفاهی با هدف سرویس‌دهی به مجموعه دانشجویی و مردم شهرستان احداث شده است و در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


به گفته او، یادمان شهدای گمنام واحد شهرضا هم در مهر سال جاری افتتاح می‌شود.


شریف‌زاده درباره کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین 16درصد بودجه در سال جدید از محل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی نیز اظهار کرد: تاکنون 5 شرکت دانش‌بنیان در این واحد راه‌اندازی شده است.


سرپرست واحد شهرضا ادامه داد: زمینه‌های تولید صنعتی این شرکت‌ها شامل تولید صنعتی هیدروکربن‌های سبک و سنگین، تولید صنعتی کربن فعال، تولید صنعتی آنتی فوم‌های خوراکی، تولید صنعتی روغن سویای اپوکسی‌شده، فرآوری گیاهان دارویی می‌شود.


به گفته او، در شرکت‌های دانش‌بنیان این واحد 35 درصد سهام دارد و این 5 شرکت در سال 94 درآمدزا خواهند شد.


وی با بیان اینکه گسترش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی یکی از اتفاقات مهم امسال در این واحد شهرضا خواهد بود گفت: در سال جدید پنج رشته دکتری علوم سیاسی (گرایش‌های مختلف) و شیمی (شامل شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی پلیمر، مهندسی شیمی و شیمی مواد غذایی)، آموزش زبان انگلیسی، فیزیک و روابط بین‌الملل به رشته‌های واحد اضافه خواهد شد.


پروژه یادمان شهدای گمنام واحد شهرضا

شریف‌زاده ادامه داد: همچنین مقاطع ارشد شیمی داروئیی، علوم و فناوری نانو (نانو شیمی)، نانوفناوری گرایش نانو مواد، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر، مهندسی علوم و صنایع غذایی، تاریخ انقلاب اسلامی، الکترواپتیک، مهندسی شناسایی و انتخاب مواد مهندسی، شیمی گرایش فناوری اسانس، فیتوشیمی، شناخت اندیشه‌های امام خمینی(ره)، جامعه شناسی انقلاب اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، بیوشیمی، فرآوری و انتقال گاز، مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی، نانو فیزیک و مهندسی خودرو نیز در سال تحصیلی جاری به رشته‌های ارشد این واحد اضافه خواهد شد.

سرپرست واحد شهرضا خاطرنشان کرد: اکنون در این واحد بیش از 80 رشته گرایش در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم پزشکی دایر است و بیش از پنج هزار دانشجو که اکثریت آنان را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری شامل می‌شود به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه بالاترین هرم مرتبه هیات علمی در استان اصفهان مربوط به واحد شهرضاست، ادامه داد: 72 درصد افراد با درجه علمی استادیاری و بقیه استاد، دانشیار و مربی هستند واحد شهرضا در حوزه پژوهش در شاخص نسبت تعداد مقالات علمی-پژوهشی به اعضای هیات علمی از سال‌های گذشته تاکنون رشد بسیار خوبی داشته است. همچنین در تعداد کل مقالات ISI در پایگاه SCOPUS رتبه اول را بین واحدهای بسیار بزرگ و بزرگ و در تعداد کل ارجاعات مقالات رتبه اول بین کل واحدهای استان اصفهان را کسب کرده‌ایم.

شریف‌زاده یادآور شد: از دیگر امتیازات واحد شهرضا برخورداری از تعدادی رشته منحصر به‌فرد در سطح استان و حتی سطح کشور مانند نظارت بر امور دارویی، سم‌شناسی، شیمی دارایی در مقطع ارشد و کسب رتبه اول در چهار شاخص بین کل واحدهای کشور بر اساس نظام ارزیابی سایماگو است.

سرپرست واحد شهرضا درباره طرح‌های فرهنگی ماندگار در راستای فعالیت‌های فرهنگی واحد متبوع خود گفت: اکنون معرفی شخصیت‌های شهرستان شهرضا از جمله حکیم الهی قمشه‌ای و سردار شهید حاج محمدابراهیم همت به‌عنوان چهره‌های فرهنگی ماندگار هدف‌گذاری شده است و این عنوان‌های تحقیقاتی برای دانشجویان ارشد در راستای مطالعه بیشتر معرفی شده است تا پس از انجام تحقیقات میدانی در قالب طرح ماندگار ارائه شود.

20101

کد خبر: 328036

وب گردی

وب گردی