استفاده از یک نوآوری رانندگی با خودروهای الکتریکی را شبیه هدایت فضاپیما می کند.




به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، بدون شک رانندگی لذت بخش زمانی تکمیل می شود که صدای خاص موتور در محیط اطراف بپیچد. این صدا زمانی بیشتر می شود که راننده پدال را فشرده و شتاب بیشتری به خودرو دهد اما چنین اتفاقی در خودروهای الکتریکی روی نمی دهد.


در واقع عملکرد کم صدا و حتی در برخی موارد بی صدای موتور خودروهای الکتریکی، علاقمندان به رانندگی را تاحدودی دلسرد می کند.


اکنون شرکت خودروسازی GLM ژاپن که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای برقی تخصص ویژه ای دارد دست به کار شده و برای حل این مشکل ابتکارعملی دیدنی به خرج داده است.


این شرکت سیستم صوتی جدید ساخت شرکتی موسوم به Roland را بر روی خودروهایش نصب می کند که تقریبا همان صدای هیجان انگیز موتورهای احتراقی را تولید می کند.


خودرویی که این شرکت ژاپنی فعلا موفق به آزمایش سیستم جدید بر روی آن شده ZZ نام دارد که از سیستم صوتی پیشرفتهSupernatural بهره می برد.


صدایی که این سیستم تولید می کند با توجه به شدت عملکرد موتور خودرو متغیر است.


شرکت  Roland جزئیات بیشتری از این نوآوری را منتشر نکرده و تنها به بیان این جمله بسنده کرده که «با این نوآوری راننده ای که خودروی برقی را هدایت می کند سر و صدایی از موتور آن می شنود که انگار در حال هدایت فضاپیماست!»


شرکت ژاپنی GLM امیدوار است که در آینده نزدیک خودروهای تولیدی خود را درحالی روانه بازار کند که این فناوری جدید بر روی آنها نصب شده است.

20101

کد خبر: 328094

وب گردی

وب گردی