نشریه ارتش آمریکا موسوم به "آرمی تایمز" اعلام کرد: این ارتش صدها تن از نیروهای خود را برای دادن اطمینان به کشورهای هم‌پیمان ناتو به اروپا اعزام می‌کند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرمی تایمز گزارش داد: ارتش آمریکا صدها تن از سربازان خود را به اروپا می‌فرستد تا به هم‌پیمانان ائتلاف ناتو در خصوص حمایت خود از آنها اطمینان دهد.


براساس این گزارش، ارتش آمریکا اعلام کرد: حدود 450 سرباز آمریکایی در نوامبر 2015 در آلمان مستقر خواهند شد.


در این گزارش آمده است: این سربازان از پایگاه "فورت هود" تگزاس اعزام شده و در راستای طرح چرخش منظم نیروها به منظور حمایت از عملیات عزل آتلانتیک و ارتش آمریکا در اروپا به مدت 9 ماه مستقر خواهند شد.


این نشریه عنوان کرد که این نیروها بعد از ورود به آلمان به انجام عملیات‌ها حمل ونقل پزشکی و هوانوردی در اروپا با همکاری با واحدها و یگان‌های آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو مبادرت خواهند کرد.


ژنرال مایکل بیلز، یک فرمانده ارتش آمریکا گفت: تامین نیروهای آموزش دیده و آماده برای حمایت از فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و ناتو نشان دهنده تعهد ما به بهبود عملیات متقابل و تقویت روابط است.


ارتش آمریکا در بهار 2015 عملیات عزم آتلانتیک را اجرا کرد تا در پی نگرانی همپیمانان این کشور در اروپا از اقدامات روسیه به آنها در خصوص پشتیبانی خود اطمینان دهند.


عملیات عزم آتلانتیک شامل چند سری رزمایش و عملیات آموزشی است که در لهستان آغاز شد و در سه کشور حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی نیز اجرا شده و اکنون به رومانی، بلغارستان و دیگر کشورهای ناتو گسترش پیدا کرده است.


301301

کد خبر: 328251

وب گردی

وب گردی