به گزارش ایسکانیوز؛ درچند وقت اخیر بحران مهاجران به همه ی دنیا آسیب زیادی زده است ایتالیا در طول تاریخ به این مقدار مهاجر نداشته، موجی از مردم کشور های آفریقایی نیز سعی می کنند از طریق سوریه خود را اروپا برسانند و بسیاری از آنها نیز در این راه کشته شده اند.

بی بی سی در این باره نوشت: پس از آن که پلیس اتریش تایید کرد که جسد ۷۱ پناهجو در کامیونی در یک بزرگراه در شرق این کشور پیدا شده، وزیر کشور اتریش از رهبران اتحادیه اروپا در خواست کرد تا برای جلوگیری از مرگ و میربیشتر پناهجویان این اطمینان را بدهند که آنها از راههای قانونی و امن وارد کشورهای اروپا می شوند.

این مقام اتریشی کشف اجساد ۷۱ پناهجو را زنگ خطر دانسته و گفته است دیگر کافی که در مقابل چنین حوادثی با شگفتی و همدردی واکنش نشان دهیم.

وزیر کشور اتریش تاکید کرده که پاسخ به مسئله قاچاق انسان شدیدتر کردن تدابیر امنیتی در مرزها نیست، بلکه باید این اطمینان داده شود که برای پناهجویان راهی قانونی برای ورود به کشورهای اروپایی وجوددارد.

پلیس اتریش گفته است که اجساد ۷۱ پناهجو، متعلق به ۵۹ مرد، ۸ زن و ۴ کودک است.

یکی از سخنگویان پلیس با اشاره به این که ۴ نفر در این ارتباط در مجارستان دستگیر شده اند، گفت که این پناهجویان احتمالا از سوریه آمده بودند.

به گفته پلیس اتریش این اجساد در یک کامیون یخچال دار یافت شده که آن را در نزدیکی مرز مجارستان رها کرده بودند.

ماموران پلیس اجساد متلاشی شده این افراد را روز گذشته و هنگامی یافتند که کامیونی را که در یک بزرگراه منتهی به وین مورد بررسی قرار دادند.

رئیس پلیس محلی گفته است ظاهرا این افراد یک و نیم تا دو روز قبل از آن جان خود را از دست داده بودند.

مقامات همچنین گفته‌اند که این افراد احتمالا قبل از اینکه کامیون از مجارستان وارد خاک اتریش شود مرده بودند.

قرار است پلیس شمار دقیق کشته‌ها را در یک کنفرانسی خبری اعلام کنند.

وزیر کشور اتریش گفته است این فاجعه نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا به سیاست واحدی برای مراقبت از جان پناهجویان و مقابله با فعالیت قاچاقچیان انسان نیاز دارد.

۲۰۲۰
کد خبر: 328260

وب گردی

وب گردی