محمد امین، نوجوان آمریکایی به اتهام تبلیغ برای داعش و کمک به این گروه به بیش از ۱۱ سال زندان محکوم شد. او همچنین متهم به کمک به «رضا نیک‌نژاد»، آمریکایی ایرانی‌الاصل، برای پیوستن به داعش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، یک نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی به جرم تبلیغ برای داعش و ترغیب و کمک به دوستش برای پیوستن به این گروه به تحمل بیش از ۱۱ سال زندان محکوم شد.

محمد امین که متولد سودان است و در دوسالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را دارد. او اعتراف کرده که با راه‌‌اندازی یک حساب کاربری در توییتر، برای پیکارجویان داعش تبلیغ کرده است.

او همچین به رضا نیک‌نژاد، یک آمریکایی ایرانی‌الاصل، کمک کرده تا به داعش در سوریه بپیوندد. گمان می‌رود که نیک‌نژاد ۱۸ ساله هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد. به گفته مقامات دولتی این دونفر در یک دبیرستان تحصیل کرده‌اند.

علی امین در ماه ژوئن به حمایت مالی از تروریست‌ها متهم شد. دادستان‌ها همچنین او را متهم کردند که رضا نیک‌نژاد را برای پیوست به نیروهای داعش در سوریه تشویق و مقدمات سفر او را فراهم کرده است.

با این حال وکیل علی امین می‌گوید که انتظار داشت با توجه به سن کم و همکاری او با مقامات دولتی، مجازات کمتری برایش در نظر گرفته شود. اما قاضی دادگاه در زمان قرائت حکم گفت که این مجازات مشخص خواهد کرد که با اقداماتی که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد به سختی برخورد خواهد شد.

دادگاه علی امین را به ۱۱ سال و چهار ماه زندان محکوم کرد و به گفته دادستان او در تمام مدت عمر خود نیز تحت نظر سیستم امنیتی خواهد بود. بر اساس قوانین حداکثر مجازات برای امین می‌توانست ۱۵ سال حبس باشد.

به گفته پلیس فدرال آمریکا رضا نیک‌نژاد از ایالات متحده به ترکیه سفر کرده و از طریق رابط‌های علی امین در این کشور به سوریه رفته است. او در آخرین تماس خود به مادرش گفته که برای 'جنگ با دشمنان مسلمانان' به داعش پیوسته و افزوده دیدار بعدی آن‌ها «در آن دنیا» خواهد بود.

301302
کد خبر: 328561

وب گردی

وب گردی