ماریو بارگاس یوسا نویسنده رمان سور بز نشریه نیویورک تایمز را به اطلاع رسانی نادرست، تحریف اخبار و بی دقتی در بررسی صحت و سقم اخبار متهم کرد.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، نیویورک تایمز چندی پیش در یادداشتی اعلام کرده بود که ماریوبارگاس یوسا حساب کاربری در توئیتر دارد و به تازگی یکی از داستان‌هایش را به یک نشریه اسپانیایی زبان به نام هولا فروخته است.

بعد از انتشار این یادداشت، بارگاس یوسا برنده جایزه ادبی نوبل به مسئولان نیویورک تایمز اخطار داد که این مسائل صحت ندارد و آنها موظفند نسبت به حذف این اخبار از رسانه خود اقدام کنند.

در تازه‌ترین مقاله‌ای که جاشوا کوهن نویسنده و مرورنویس نیویورک تایمز بر مجموعه مقالات بارگاس یوسا به رشته تحریر درآورده از یوسا با عنوان نویسنده‌ای بدخلق با تفکر قدیمی یاد شده‌ است.

کوهن در بخش دیگری از یادداشت خود اشاره‌ای به خبر ازدواج مجدد یوسا کرده و زندگی خصوصی این نویسنده و از جنجال‌هایی که او بر سر انتشار این خبر در صفحه رسمی توئیترش داشته پرده برداشته است.

با این وجود ماریو بارگاس یوسا این اخبار را رد کرده و با اعلام این نکته که هرگز در توئیتر صفحه شخصی نداشته همه آنها را کذب محض خوانده است.

بارگاس یوسا با نگارش نامه‌ای به سردبیر نیویورک تایمز نوشته است: در مقاله‌ای که در روزنامه و سایت شما منتشر شده اخبار و نقل قول‌هایی از طرف من آمده که همه آنها کذب محض است و به شدت افتراآمیز است. من هرگز حساب توئیتر نداشتم که بخواهم خبری در آن منتشر کنم و هرگز داستانی را به نشریه اسپانیایی زبان نفروخته ام.

1812177

یوسا در بخش دیگری از نامه اش آورده، واقعا متحریم که نشریه شما چطور می‌تواند شایعاتی چنین بی‌اساس را درباره زندگی دیگران مطرح کند و چطور بدون هیچ بررسی و مطالعه‌ای هر خبری را که بدستش می‌رسد منتشر می کند.

وی ادامه داد: این موضوع بسیار توهین آمیز است که در نشریه‌ای که سالها به مرور و نقد و بررسی کتاب می‌پردازد و مقالات متعددی درباره جهان ادبیات داستانی منتشر کرده این گونه با پخش شایعات آن هم در یک مقاله که قرار است مروری بر یک مجموعه مقالات باشد با آبروی دیگران بازی کند.

یوسا در ادامه نامه‌اش به این موضوع اشاره کرد: آنچه در این یادداشت منتشر شده درست شبیه اخبار کذبی است که دیلی میل چند وقت پیش منتشر کرده بود.

سردبیر نیویورک تایمز نیز بعد از دریافت این نامه با حذف موارد ذکر شده تلاش کرد دل بارگاس یوسا را بدست آورد.

او در پاسخ به یوسا گفت: داده‌هایی که نویسنده یادداشت از آن استفاده کرده در فضای مجازی موجود است و او تنها به بازنشر آنها اقدام کرده و متاسفانه تیم ویراستاری نشریه نظارت دقیقی بر اجرای درست کار نداشته است.

502
کد خبر: 328688

وب گردی

وب گردی