مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، با اشاره به فراهم کردن زمینه های صادرات گاز ایران در دوران پساتحریم، گفت: در سال 1393 این شرکت با نمایندگان حدود 170 شرکت داخلی و خارجی در مورد صادرات گاز مذاکره انجام داده است.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، علیرضا کاملی با اشاره به اهمیت و جایگاه صادرات گاز ایران در دوره پساتحریم، تصریح کرد: از آنجا که ایران به عنوان اولین دارنده ذخایر گازی در جهان محسوب می‌شود، صادرات گاز کشورمان در تعاملات جهانی انرژی از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی بسیار تاثیر گذار و حائز اهمیت است.


وی، با اشاره به آمارهای موجود، گفت: شرکت ملی صادرات گاز ایران در سال 1393 با نمایندگان حدود 170 شرکت داخلی و خارجی در مورد صادرات گاز به مذاکره و گفتگو پرداخته است تا زمینه‌های تقویت، تعامل و همکاری مناسب تجارت گاز ایران را با دیگر کشورها و شرکتهای بزرگ جهان فراهم کند.


مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، ادامه داد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ سیاست های تعامل با جهانیان، شرکت ملی صادرات گاز ایران به عنوان نماینده کشور در مجامع بین‌الملل انرژی سعی دارد به دور از هرگونه حاشیه و با نگاه مثبت به توافق هسته‌ای ایران با پنج قدرت بزرگ جهانی پروژه‌های مربوط به صادرات گاز ایران را با جدیت هرچه تمام تر دنبال کند.


وی، تصریح کرد: از این رو با توجه به ریاست دوره ای ایران بر سازمان GECF (مجمع کشورهای صادرکننده گاز) سعی دارد با تعامل موثر و سازنده با این سازمان جهانی گاز، زمینه‌های صادرات گاز ایران را در پسا تحریم فراهم کند.


مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، ادامه داد: براساس سیاست های وزارت نفت، اولویت صادرات گاز ایران در مرحله اول کشورهای همسایه و در مرحله بعدی و با توسعه صنعت LNG، ورود به سایر بازارها خواهد بود.


وی، با اشاره به سیاستهای کلان کشور مبنی بر تداوم افزایش تولید گاز طی سه سال آینده، گفت: بر این اساس در سال 2019 تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد و بدین ترتیب شرایطی فراهم می‌شود که بخش عمده‌ای از این افزایش تولید، برای صادرات در نظر گرفته شود.


کاملی، تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت ملی صادرات گاز ایران به نمایندگی از وزارت نفت با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه تعامل نزدیکی دارد و به زودی عراق نیز به این کشورها اضافه می‌شود؛ ضمن اینکه مذاکراتی با دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله امارات، کویت، بحرین، عمان، هند و ... صورت گرفته است و در حال بسترسازی زمینه‌های لازم برای صادرات گاز به این کشورها هستیم.


وی، با بیان اینکه شرکت ملی صادرات گاز ایران متولی قراردادهای صادرات گاز است و بخش بزرگی از جامعه هدف این شرکت کشورهای نیازمند گاز هستند، ادامه داد: این شرکت از سال ها پیش به عنوان نماینده ایران برای مذاکرات گاز در مجامع بین المللی شناخته می‌شود.


به گزارش شرکت ملی نفت ایران، مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، گفت: در همین رابطه یکی از عمده‌ترین اهداف این شرکت کسب تراز تجاری بالا در بازارهای جهانی گاز به وسیله ترغیب سرمایه‌گذاران به مشارکت در پروژه‌های گازی و عقد قرارداد در پرژه‌های گازی و در نهایت دستیابی به تراز صادرات گاز مطلوب با توجه به جایگاه ویژه ذخایر هیدروکربوری ایران در جهان است.
401
کد خبر: 328707

وب گردی

وب گردی