معاون وزیر راه و شهرسازی، از آماده افتتاح بودن 296 کیلومتر راه و بزرگراه و 28 کیلومتر آزاد راه در هفته دولت خبر داد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی نورزاد با بیان اینکه طرح های راه و بزرگراه با اعتباری معادل 3 هزار و 879 میلیارد ریال به انجام رسیده است،‌ اظهار داشت: عملیات اجرایی حدود 95 کیلومتر طرح راه و بزرگراه نیز آغاز خواهد شد.


معاون وزیر راه و شهرسازی، قطعه الف بزرگراه ساوه-بویین زهرا، قطعه یک بزرگراه مرند- ایو اوغلی، قطعه 4/الف محور همدان-بیجار، قطعات 1 و 2 و 3 باند دوم بزرگراه سیرجان-قطرویه و قطعه 2 باند دوم بزرگراه سیرجان-کرمان، کنارگذر ایرانشهر، بخشی از باند اول بزرگراه کنارگذر فیروز آباد و پل بزرگ فهلیان را تعدادی از طرح های آماده افتتاح برشمرد.


نورزاد، با اشاره به استراتژی بهره برداری مرحله ای از پروژه های زیربنایی در سال جاری، تاکیدکرد: مرحله ای کردن بهره برداری از قطعات مختلف پروژه ها یا کنارگذرهای در حال ساخت مانند اولویت در اجرای یک باند از کنارگذرها و اجرای باند دوم همزمان با عبور ترافیک از باند اول، بخشی از گره های ترافیکی مسیرهای در دست احداث را رفع می کند و سبب می شود از سرمایه گذاری انجام شده در زیرساخت ها برای رفع مشکلات ترافیکی زودتر بهره برداری شود.


وی، تعدادی دیگر از طرح های آماده افتتاح را تکمیل آزادراه ساوه - همدان، کنارگذر چهارخطه رباط سفید، بخشی از بزرگراه های فردوس-دیهوک و میاندوآب- کرمانشاه، بخشی از محور آزادشهر-مینودشت-گالیکش، بزرگراه کنارگذر سقز و قطعه اول راه ایلام-حمیل اعلام کرد.


معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: تقاطع هزار سنگر آمل، باند دوم تونل- چشمه خان، باند دوم کنارگذر شوشتر، یک باند از کنارگذر دورود، قطعه یک پاتاوه -دهدشت و قطعه 3 گچساران-بابامیدان طرح های راه و بزرگراه آماده برای آغاز عملیات اجرایی است که در این هفته محقق می شود.

نورزاد، درباره عملکرد 6 ماهه اول سال جاری دولت نیز گفت: از ابتدای سال جاری با توجه به محدودیت منابع ، اولویت بندی پروژه های زیرساختی حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت که در تسریع عملیات اجرایی پروژه های مهم بسیار موثر است.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 4 آزادراه مهم از ابتدای سال تا کنون یادآور شد: آزادراه مراغه – هشترود به طول 92 کیلومتر، آزادراه تبریز-مرند- بازرگان به طول 253 کیلومتر، آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول 223 کیلومتر و آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به طول 158کیلومتر ، آزادراه هایی است که امسال عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.


وی، آغاز عملیات اجرایی راه آهن بجنورد-اسفراین و بهره برداری از 255 کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس را از دیگر اقدامات سال جاری اعلام کرد.

401
کد خبر: 328836

وب گردی

وب گردی