معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون 11هزار دبیر از نیروهای مازاد در دوره اول متوسطه و چهار هزار نفر در دوره ابتدایی ساماندهی شدند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از علی زرافشان افزود: در راستای طرح تحول نظام آموزش با اضافه شدن پایه نهم به دوره اول متوسطه و فقدان پایه دهم در آموزش متوسطه دوم درمجموع حدود 50 هزار نفر نیروی مازاد داریم.


او با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه کیفیت در سیستم آموزش کشور اضافه کرد: راهبرد اصلی وزیر آموزش و پرورش ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری است و از طرفی پژوهش یکی از مهمترین مراحل یادگیری و آموزشی در مدارس کشور است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر 400 پژوهش سرا در کشور وجود دارد و برای ارتقای بیشتر این امر تعداد 80 پژوهش سرای دیگر نیز تا سال آینده به این میزان افزوده می شود.


زرافشان گفت: معلم محور و موتور اصلی اثربخشی در مدرسه است و حضور قدرتمندانه در گروه های آموزشی، تبادل تجربه، دوره های ضمن خدمت می تواند به توانمندسازی این قشر کمک کند.


او با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: حدود 400 هزار نفر در مدارس کاردانش درس می خوانند و دانش آموزانی که در این مراکز آموزش می بینند آینده شغلی شان تامین خواهد بود.


20104

کد خبر: 328979

وب گردی

وب گردی