بانک سرمایه گذاری آمریکا، اعلام کرد: بازار بورس چین ظرف یک تا دو ماه آینده احتمالا به سقوط خود ادامه خواهد داد.


کارشناسان بانک آمریکا می گویند: احیای بازار بورس چین کوتاه مدت خواهد بود، چرا که مداخله های دولت پرهزینه تر از آن است که پایدار بماند.


به گفته دیوید کوی (David Cui)، استراتژیست بانک آمریکا، پیش از آن که سهام شرکت های چینی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند، شاخص مرکب بورس شانگهای احتمالا 35 درصد سقوط خواهد کرد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این کارشناس اقتصادی می گوید با توجه به تضعیف اقتصاد چین، در مورد اقدامات این کشور بزرگنمایی شده است.


وی افزود: « به محض آن که مردم بفهمند دولت از مداخلات خود در بازار بورس صرف نظر می کند، بسیاری از سرمایه گذاران فروش سهام خود را از نو آغاز خواهند کرد.»


به گفته این تحلیلگر، شرکت « چاینا سکیوریتیز فایننس » (China Securities Finance) که به کمک اعتبارات بانک خلق چین نقدینگی بازار را تأمین می کند، ظرف یک تا دو ماه آینده مداخلات مستقیم خود را در بازار متوقف خواهد کرد.


شاخص مرکب شانگهای روز جمعه برای دومین روز پیاپی چهار و هشت دهم درصد افزایش یافت. روز پنجشنبه نیز این شاخص پنج و سه دهم درصد افزایش داشت.


بنا بر اعلام خبرگزاری بلومبرگ، از سر گیری مداخلات دولت چین عامل اصلی احیای بازار و افزایش اخیر ارزش یوان به شمار می رود.


به گفته تحلیلگران، در آستانه مراسم رژه نظامی که سوم سپتامبر (روز پنجشنبه) به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم برگزار خواهد شد، پکن می خواهد بازار را تثبیت کند.


دنیل چان، تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری « بریلیانت اند برایت » (Brilliant ampersand Bright) در هنگ کنگ می گوید: « چین می خواهد در آستانه این مراسم وجهه خود را نجات دهد. افزایش ارزش یوان نشان دهنده آن است که مقامات قصد دارند اطمینان را به بازارها بازگردانند و انتظارات کاهش ارزش یوان را در آینده کاهش دهند.»

401
کد خبر: 329115

وب گردی

وب گردی