یکی از اعضای کارگروه «انیمیشن در سینما و سینما در انیمیشن» دومین همایش ملی انیمیشن ایران معتقد است که هنر انیمیشن در مقطعی رشد سریعی داشت، اما در حال حاضر نیازمند یک دوپینگ قوی است!
به گزارش ایسکانیوز، رضا انصاریان پیرامون برگزاری دومین همایش ملی انیمیشن ایران اظهار داشت: بخش‌هایی از این رویداد نمی‌تواند شکل اجرایی به خود گیرد، اما همین گردهم‌آیی انیماتورها و کارشناسان، ارتباطات جدیدی را رقم می‌زند و نتیجه آن می‌تواند تولید آثاری متفاوت باشد.
وی درباره کارگروه «سینما در انیمیشن و انیمشین در سینما» به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ریاست این کارگروه بر عهده دکتر سیدامیررضا معتمدی است. سینما در انیمیشن یعنی فیلم‌هایی انیمیشن که دارای زبان و کلام سینما هستند و انیمیشن در سینما عبارت است از کاربرد انیمیشن در فیلم‌های سینمایی که اغلب با عنوان Visual Effect  یا جلوه‌های ویژه بصری از آن یاد می‌شود.
انصاریان تصریح کرد: این کارگروه با بررسی معضلات این حیطه می‌تواند مسیر مشخصی را برای فیلم‌های انیمیشن عرضه شده فراهم کند. به عبارت دیگر سال‌های گذشته که فیلم‌های انیمیشن فرصتی را برای اکران به دست نیاوردند؛ کارگردان‌ها نیز مواردی را که برای اکران از یاد برده‌اند که دومین همایش ملی انیمشن ایران به آسیب‌شناسی این موارد می‌پردازد.
وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی انیمیشن اذعان داشت: متاسفانه این هنر در مقطعی رشد سریعی داشت، اما در حال حاضر به زمین‌خورده و نیازمند یک دوپینگ قوی است! مسلماً در این همایش افرادی که پیشتر از این هنر روی برگرداندند، فرصتی پیدا می‌کنند تا حرف بزنند. امیدوارم مدیران سینمایی هم گوش شنوایی برای درد دل انیماتورها داشته باشند.
گفتنی است: دومین همایش ملی انیمیشن ایران به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طی روزهای 10 تا 13 شهریورماه 94 در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.
۵۰۱

کد خبر: 329238

وب گردی

وب گردی