به گفته منابع نظامی آمریکا پیشمرگه‌های کرد موفق به آزادسازی ۷روستا در شمال عراق شده‌اند. نیروهای ائتلاف ضد داعش با حملات هوایی از عملیات پیشمرگه‌ها حمایت کرده‌اند. در دیگر مناطق عراق پیشرفت‌های محسوسی دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز له نقل از خبرگزاری فرانسه، از قول مقامات آمریکایی در روز جمعه گزارش داد که پیشمرگه‌های کرد در نزدیکی شهر طوز خورماتو در شمال عراق با بیرون راندن نیروهای داعش توانسته‌اند دست‌کم ۷روستا را آزاد کنند.

در این گزارش آمده است که جنگنده‌های نیروهای ائتلاف با بمباران مواضع گروه داعش بطور هماهنگ از حملات پیشمرگه‌های کرد پشتیبانی کرده‌اند.

مقامات آمریکایی می‌گویند پیروزی کردها در مقابل نیروهای داعش تایید این موضوع است که «نیروی زمینی کارآمد» برای «ائتلاف ضد داعش» از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته ستاد فرماندهی آمریکا عملیات تهاجمی کردها در روز چهارشنبه آغاز شده و در سه روز گذشته پیشمرگه‌های اقلیم کردستان موفق شده‌اند بیش از ۲۰۰کیلومتر مربع از مناطق شمال عراق را آزاد کنند.

منابع نظامی آمریکا تصریح کردند که در سه روز گذشته دست‌کم ۲۵حمله هوایی توسط جنگنده‌ها و پهپادهای نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش صورت گرفته است.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی اعلام کردند که در جبهه‌های دیگر نبرد در عراق «پیشرفت‌های محسوسی» به چشم نمی‌خورد. حملات ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه برای بازپس‌گیری رمادی در استان انبار متوقف شده است.

پاتریک رایدر، سخنگوی نیرو‌های ائتلاف اعتراف کرد که محاصره کامل رمادی موفق نبوده و ادامه درگیری‌های نظامی علیه پیکارجویان "دولت اسلامی" در این منطقه نشان می‌دهد که  جنگ علیه داعش، جنگی پیچیده است.

به گفته مقامات آمریکایی نیروی زمینی کارآمد برای مقابله با داعش از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق

به گفته مقامات آمریکایی نیروی زمینی کارآمد برای مقابله با داعش از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق

در شهر بیجی، در شمال بغداد نیز هنوز زد و خوردهای نظامی میان ارتش عراق و تروریست‌های داعش ادامه دارد. حمله داعش به پالایشگاه بیجی و تصرف بخش‌هایی از این شهر نشان می‌دهد که گروه داعش هنوز توان سازماندهی عملیات تهاجمی را دارد.

به گفته مقامات آمریکایی اما موفقیت‌های نسبی داعش در بیجی با تلفات زیاد برای این گروه همراه بوده است. منابع نظامی آمریکا امیدوارند که جنگ فرسایشی به کاهش پیکارجویان و فرماندهان نظامی داعش منجر شود.

در روز پنج‌شنبه (۲۷اوت) در شمال شهر رمادی در یک عملیات انتحاری دو فرمانده ارشد ارتش عراق کشته شدند. یکی از این دو تن، معاون فرمانده عملیاتی استان انبار عراق بوده است.

گروه "دولت اسلامی" در ژوئن ۲۰۱۴در حمله‌ای برق‌آسا موفق شد، بخش‌های بزرگی از عراق را به تصرف خود در آورد. تا کنون حملات مشترک ارتش عراق، شبه‌نظامیان شیعه و پیشمرگه‌های کرد به کمک حملات هوایی نیروهای ائتلاف توانسته است که از پیشروی سریع جنگجویان داعش و سقوط کامل دولت عراق جلوگیری کند.

301302
کد خبر: 329406

وب گردی

وب گردی