چاپ نخست کتاب «ضرورت، دلالت و جهان های ممکن» اثر محمد سعیدی مهر توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب ضرورت، دلالت و جهان‌های ممکن شامل مجموعه‌ای از مباحث فلسفی و تحلیلی معاصر است که درباره معنی‌شناسی "ضرورت" و ارتباط آن با فلسفه زبان و از سوی دیگر مفهوم جهان ممکن در فلسفه جدید بحث می‌کند.
این کتاب «ضرورت، دلالت و جهان های ممکن» از شش فصل و یک ضمیمه تشکیل شده است و از آنجا که مباحث آن درباره ضرورت، بر معناشناسی کریپکی برای گزاره های موجه مبتنی است، بخش عمده فصل اول به توضیح آن اختصاص دارد.
فصل دوم به طرح پاره ای از مباحث متافیزیکی درباره جهان های ممکن پرداخته می شود. سعیدی مهر در فصل سوم این کتاب به توضیح نظریه دلالت مستقیم پرداخته و ارکان و ادله آن را بررسی می کند.

 

zaroorate-delalat
مسئله ذات گرایی به فصل چهارم کتاب اختصاص دارد که در ابتدا توضیحات دقیق تری درباره تفکیک جهت گزاره ای از جهت شیئی و تمایز آن با پاره ای از تفکیک های مشابه مطرح شده است. در هریک از فصل های اول تا چهارم، مسائل بسیار مهمی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با بحث ضرورت در ارتباط اند بررسی شده است.
مقدمات لازم برای بحث رابطه «ضروری» و «پیشین» محور فصل های پنجم و ششم است که در این دوفصل، براساس تفکیک دو رویکرد مختلف به بحث رابطه «ضروری» و «پیشین» پرداخته می شود و در آخر نیز نویسند کتاب نتیجه گیری کرده و به گفته وی از مهمترین فصل های ششگانه کتاب محسوب می شود.
کتاب مورد اشاره در 6 فصل و در شمارگان 1000 نسخه در تابستان سال 1394 توسط انتشارات علمی وفرهنگی تقديم علاقمندان شده است.

502

 

 
کد خبر: 329407

وب گردی

وب گردی