«مینیون‌ها» نام خود را به عنوان یکی از سه انیمیشن با فروش میلیون دلاری در تاریخ سینما ثبت کرد.
به گزارش ایسکانیوز، این انیمیشن جدید که محصول کمپانی یونیورسال است، تاکنون بیش از 321 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و همچنین 682 میلیون دلار در سطح سینماهای کشورهای جهان فروخته است تا پس از «منجمد» و «داستان اسباب‌بازی 3» در مکان سوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار بگیرد.
مینیون‌ها
«منجمد» با فروش 1/279 میلیارد دلار هم اکنون صدرنشین فهرست انیمیشن‌های پرفروش تاریخ سینماست و «داستان اسباب‌بازی 3» نیز با 1/067 میلیارد دلار در مکان سوم قرار گرفته است که البته به زودی جای خود را به «مینیون‌ها» خواهد داد.

این اولین باری در تاریخ سینماست که یک کمپانی فیلمسازی در یک سال، سه فیلم با فروش بیش از یک میلیارد دلار عرضه می‌کند، رکوردی که امسال کمپانی یونیورسال با سه فیلم «سریع و خشن 7» (1/51 میلیارد دلار)، «دنیای ژوراسیک» (1/62 میلیارد دلار) و «مینیون‌ها» (یک میلیون دلار) بدست آورد.
کمپانی فیلمسازی یونیورسال اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرد که میزان فروش جهانی خود را از مرز 5.53 میلیارد دلار عبور داده است، رقمی که بالاتر از فروش سالانه هر کمپانی فیلمسازی در طول تاریخ است و نکته این جاست که این رکود در تنها هفت ماه به دست آمده است.
501
کد خبر: 329485

وب گردی

وب گردی