یک مرجع تقلید با ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امروز مغز متفکر جامعه، دانشگاه است. اگر دانشگاه به انحراف رود جامعه به انحراف می‌رود. پاسخگویی به شبهات اعتقادی و فرهنگی مهمترین وظیفه استادان و مسئولان فرهنگی دانشگاه است.

دیدار با آیت الله جوادی آملی
دیدار با آیت الله جوادی آملی


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همزمان با ایام پرفیض دهه کرامت، میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) و پایان طرح دوره‌ای ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای رودهن، فیروزکوه و دماوند که در واحد رودهن برگزار شده است، جمع کثیری از دانشگاهیان از سه واحد دانشگاهی در بیت آیت‌الله جوادی آملی حاضر شدند و در ملاقات با ایشان گزارشی از نحوه برگزاری این طرح فرهنگی ارائه کردند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این دیدار گفت: از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم که سعی و تلاش همه دانشگاهیان، دانشجویان و استادان به ویژه دانشگاه را مورد قبول خاص خود قرار بدهد و نظام ما، رهبر ما و مملکت ما را مشمول دعای خاص ولی عصر ارواحنا فداه قرار بدهد.

این مفسر قرآن با تبریک به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: خدمات علمی و دینی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدبخش بوده است.

وی در مورد طرح ضیافت اندیشه با توجه به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) گفت: وقتی کسی مهمان کریم شد نباید چیزی به همراه ببرد. وقتی به ضیافت اندیشه می روید، اندیشه وحی است و پیش زمینه‌اش هم در ما وجود دارد. در واقع میزبان ما خدا و قرآن و عترت هستند و ما باید سراپا گوش باشیم تا ببینیم این مکتب برای ما چه دارد و چه می‌گوید. اگر انسان سکوت کند تا مفاهیم را درک کند و بفهمد، می‌تواند حکیمانه زندگی کند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: دشمن نیز امروز تمرکز خود را بر محیط‌های علمی دانشگاهی و حوزوی قرار داده است. هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و چاپ میلیون‌ها جلد کتاب و مجله با موضوعات غیراخلاقی و انحرافی امروز نشان از عزم جرم دشمنان دین و اسلام دارد تا نگذارند جوانان ما، استادان ما و دانشگاهیان ما فکر کنند و واقعیت‌ها را از دروغ ها تشخیص دهند و این مسئولیت دانشگاهیان را در بیداری جامعه دوچندان می‌کند. امروز همه ما مسئولیم که تلاش کنیم فضای علمی کشور به سمت درستی ادامه مسیر دهد.

حجت‌الاسلام دکتر علی‌اصغر رستمی سرپرست واحد فیروزکوه هم در این دیدار گفت: طرح ضیافت اندیشه راهبردی اساسی برای توسعه فرهنگ ناب محمدی (ص) دربین استادان، دانشجویان و کارکنان است.

رستمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور خدمات فراوانی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و دینی داشته که صدای خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به حدی رساست که هیچ گوشی نمی‌تواند ادعای نشنیدن آن را داشته باشد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو فرهنگ اسلامی در کشور دانست و تاکید کرد: امروز الحمدلله در دوره جدیدی از تحولات فرهنگی دانشگاه به‌سر می‌بریم و با اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی توانسته‌ایم به حول و قوه الهی به معنای واقعی دانشگاه را اسلامی کنیم.

سرپرست واحد فیروزکوه بیان کرد: طرح ضیافت اندیشه استادان با اهداف ایجاد فضای معنوی در راستای تربیت و خودسازی استادان، ارتقای سطح اخلاقی، فکری و اعتقادی استادان، افزایش بصیرت دینی و قرآنی برگزار می‌شود.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور خدمات فراوانی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و دینی داشته که صدای خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به حدی رسا است که هیچ گوشی نمی‌تواند ادعای نشنیدن آن را داشته باشد.
رستمی افزود: اگر متون انسانی در دانشگاه تبدیل به معارف اسلامی بشود دانشگاه به معنای واقعی اسلامی خواهد شد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز در حاشیه این دیدار گفت: حضور آیت‌الله جوادی ‏آملی در شهرستان دماوند برکات زیادی را برای مردم این منطقه و به ویژه دانشگاه‌های شهرستان‌های، دماوند و فیروزکوه به همراه داشته است.
دکتر نقی شجاع افزود: یکی از فرصت‌هایی که در شهرستان دماوند فراهم شده، حضور علما و فرهیختگان در این شهرستان است.
شجاع با بیان اینکه حضور این عالم ربانی موجب تحول فرهنگی در شهرستان‌های این منطقه می‌شود، گفت: آیت‌الله جوادی آملی با اقامه نماز جماعت در روستای احمدآباد دماوند فرصتی را برای دانشگاهیان و جوانان مشتاق به معارف الهی فراهم کرده است تا آنها را با اسلام ناب آشنا کند.

وی بیان کرد: افتخارمان این است که در فضایی تنفس می‌کنیم که معطر به عطر خوش عالمان دینی و بزرگان مکتب تشیع است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند هم حضور چهره‌های بنام دینی و انسان‌های بزرگی نظیر آیت‌الله جوادی آملی را منشا خیر و برکت در دماوند دانست و اظهار کرد: حضور شما در منطقه دماوند باعث افتخار ماست و همه ما موظفیم از آن کمال استفاده را ببریم و شنیدن سخنان حکیمانه و استفاده از بیانات خردمندانه شما بهترین راه بهره‌مندی از این تفکرات خالص شیعی است.
دکتر محمود صفری با توجه به حمل پرچم بارگاه مقدس رضوی از سوی خادمان حرم امام رضا(ع) و ورود این عزیزان به شهر دماوند گفت: ورود این پرچم ارزشمند به شهر دماوند باعث شد بار دیگر عطر خوش ولایت علوی و مظلومیت رضوی در این منطقه استشمام شود و بنده و همه دانشگاهیان و اهالی شهرستان دماوند این اتفاق را عیدی امام رضا(ع) به مردم و نشانه توجه ایشان می‌دانیم.

۲۰۲۰
کد خبر: 329531

وب گردی

وب گردی