رهبران فرانسه، آلمان و روسیه خواهان برقراری آتش‌بس پایدار در منطقه دونباس اوکراین شدند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت خروج تسلیحات سنگین از مناطق مورد مناقشه در شرق اوکراین، خواهان آن شدند که تا اول سپتامبر در این مناطق آتش‌بس برقرار شود.


رهبران روسیه، فرانسه و آلمان خواهان پایان درگیری‌ها در این مناطق شدند و اعلام کردند که این سه کشور از برقراری آتش‌بس در آستانه آغاز سال تحصیلی کاملا حمایت می‌کنند.


بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کاخ الیزه منتشر شد، اولاند، پوتین و مرکل در تماسی تلفنی اعلام کردند که تسلیحات سنگین باید به سرعت از مناطق شاهد درگیری خارج شود و همچنین انتخابات محلی در اوکراین باید 25 اکتبر برگزار شود.


آنها همچنین اعلام کردند، برگزاری نشست دیگری در هفته های آینده در سطح سران و در چارچوب نشست نرماندی که قبلا در مینسک برگزار شده بود، برای حل بحران اوکراین مفید خواهد بود.


در همین حال، رهبران فرانسه و‌ آلمان برگزاری انتخابات در اوکراین را گامی بسیار مهم در راستای اجرای توافق‌های به عمل آمده در مینسک قلمداد کردند. مرکل و اولاند همچنین تصریح کردند که برگزاری انتخابات مجزا در دونتسک و لوهانسک می‌تواند باعث ایجاد مشکل در اجرای توافق‌های مینسک شود. این دو رهبر به انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقام‌های لوهانسک و دونستک برای برگزاری انتخابات جداگانه پرداختند.


اولاند و مرکل تاکید کردند که چنین اقدامی برخلاف روح توافق‌های به عمل آمده است و می‌تواند پیشبرد فرآیند صلح را با تهدید مواجه سازد.


301301

کد خبر: 329626

وب گردی

وب گردی