وزیر خارجه یمن پس از دیدار با همتای مصری خود در قاهره، از توافق دو طرف برای اجرای توافقنامه‌های سابق و هماهنگی‌ها برای ارسال بیش از یک هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ظرف دو روز آینده از مصر به یمن خبر داد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا به نوشته روزنامه الرای الیوم، ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن پس از دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مقر وزارت خارجه در قاهره اعلام کرد که در این دیدار ضمن بررسی‌ شرایط فعلی‌ یمن توافق شد، مصر علاوه بر ارسال چند هواپیمای حامل کمک‌های انسانی، تعدادی از بیماران یمنی را برای مداوا بپذیرد و علاوه بر این تعدادی از دیپلمات‌های یمنی را آموزش دهد و تمامی پروتکل‌ها و توافقنامه‌های قبلی دو کشور به جریان بیفتد.


یاسین در ادامه درباره به تاخیر افتادن نشست وزرای دفاع و خارجه کشورهای عربی درباره تصویب پروتکل تشکیل نیروی دفاعی مشترک گفت: این تاخیر موقتی و با هدف بررسی‌های بیشتر طرح تشکیل نیروی دفاعی مشترک است تا ترتیبی داده شود که این پروتکل قابل اجرا شود به ویژه این که حوادث مختلف با سرعت پشت هم رخ می‌دهند و نیاز است که این پروتکل با پویایی و نشاط بیشتری دنبال شود.


وزیر خارجه یمن مدعی شد:" ما به زودی شهر صنعاء را به طور کامل باز پس می‌گیریم و معتقدیم که اکنون یمن به شکل کامل پس گرفته شده و تنها چند شهر از جمله صنعاء باقی مانده است اما بیشتر شهرها تحت کنترل ماست."


این مقام یمنی افزود: اکنون باید قطعنامه سازمان ملل که در مورد آن با وزیر خارجه مصر به توافق رسیدیم اجرایی شود و سپس وارد روند سیاسی شویم. روندی که شامل همه گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی یمن باشد و تنها محدود به حوثی‌ها و دولت "مشروع" نباشد؛ چرا که روند سیاسی به معنی حضور همه گروه‌ها زیر چتر دولت است و نباید به نفع گروهی خاص باشد.


یاسین درباره شرایط انسانی در شهر تعز نیز گفت: وضعیت در تعز بسیار بد است و به دنبال درگیری‌ها و حملات علیه بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی ما شاهد یک فاجعه انسانی در این شهر هستیم.


301301

کد خبر: 329991

وب گردی

وب گردی