رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار 150 میلیون ریالی شبکه های اجتماعی موبایلی در رشت خبر داد.

به گزارش  ایسکانیوز و به نقل از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر اینکه فردی با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی در شبکه های اجتماعی موبایلی، حدود 150 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده، موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات از شاکیان پرونده و پی جویی های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند کلاهبردار شبکه های اجتماعی موبایلی را که مردی 26 ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدخانی گفت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده از متهم، به صراحت به بزه انتسابی و اینکه با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی با قیمت مناسب در شبکه های اجتماعی موبایلی ضمن جلب اعتماد کاربران حدود 150 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری نموده، اعتراف کرد.

او با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و پرونده او برای شناسایی سایر مالباختگان در پلیس فتا مفتوح و در حال رسیدگی می باشد، از شهروندان خواست چنانچه توسط کلاهبردار شبکه های اجتماعی موبایلی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته باشند، می توانند با مراجعه به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.

بنا به اعلام پلیس فتای گیلان؛ پرونده های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 55 درصد کاهش داشته است.

طبق گفته سرهنگ محمدخانی؛ در مدت زمان ذکر شده؛ پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه بیشترین سهم پرونده های حوزه فتا را تشکیل داده اند.

20102

 
کد خبر: 330363

وب گردی

وب گردی