«لوران فابیوس»، وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به مجارستان، رفتار برخی از کشورهای اروپای شرقی را در قبال مهاجران 'شرم آور' خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فابیوس در گفتگو با رادیو 'اروپ1' فرانسه، اعلام کرد: به نظر من رفتار برخی از کشور ها به ویژه کشورهای شرق اروپا که سهمیه بندی و تقسیم مهاجران را میان کشورهای منطقه قبول نمی کنند، شرم آور است.

کمیسیون اروپا به اجرای سیاست توزیع و تقسیم پناهجویان در میان کشورهای عضو، امیدوار بود. برخی از کشورها همچون اتریش، مجارستان، اسلوواکی و اسلوونی این نظام داوطلبانه را نمی پذیرند. فابیوس با تقدیر از اقدامات 'شجاعانه' آلمان در قبال مهاجران، از آن کشور حمایت کرد و افزود: همه کشورهای اروپایی باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشند.

وزیر خارجه فرانسه حصار سیم خارداری را که مجارستان برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهجویان در مرزهای خود با صربستان ایجاد کرده است، مغایر با 'ارزشهای مشترک اروپایی' دانست. وی افزود: البته که مجارستان باید این حصار را بردارد. اتحادیه اروپا باید در این زمینه گفت و گوهای جدی با مقامات مجارستان داشته باشد.

وزارت دفاع مجارستان روز شنبه اعلام کرد که مانع مفتولی و سیم خاردار در سراسر 175 کیلومتر مرز مشترک با صربستان نصب شده است. دولت مجارستان همچنین از تعیین مجازات تا سه سال حبس برای افرادی که به طور غیرقانونی از این دیوار می گذرند، خبر داد.

این در حالی است که بوداپست از ماه ژوئیه احداث دیوار چهارمتری غیرقابل عبور را در مرزها آغاز کرده است. بر پایه این گزارش، هزاران پلیس در نزدیکی این حصار سیم خاردار مستقر شده اند. همچنین قرار است در ماه سپتامبر دو هزار نیروی دیگر به این تعداد افزوده شود.

مجارستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هجوم بی سابقه مهاجران غیرقانونی مواجه شده است. با ورود سه هزار و 241 پناهجو به مجارستان در روز چهارشنبه، رکورد ورود مهاجران به این کشور در یک روز، شکسته شد.

در میان مهاجران که بیشتر آنان از سوریه، افغانستان و پاکستان آمده بودند؛ 700 کودک وجود داشت. پیشتر تعداد مهاجرانی که هر روز وارد مجارستان می شدند، یک هزار تا یک هزار و 500 نفر اعلام می شد. این رقم در اوایل سال جاری میلادی 250 تا 500 نفر گزارش می شد.

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 140 هزار پناهجو به مجارستان آمده اند که تعداد آن ها در مقایسه با سال گذشته، دو برابر شده است.

302302
کد خبر: 330595

وب گردی

وب گردی