رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از یکپارچه سازی کتابخانه‌های شهر تهران خبر داد.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،‌ محمود صلاحی امروز در آیین افتتاحیه شبکه یکپارچه کتابخانه‌های شهر تهران با اشاره به اهمیت کتاب در دین اسلام گفت:‌ نباید کتاب و کتابخوانی را کم ارزش تلقی کرد و نباید با گرایش اینترنت و شبکه‌های مجازی از کتابخوانی غافل شد.
او با اشاره به اینکه اکنون 600 کتابخانه در تهران وجود دارد، گفت: 4 میلیون کتاب در کتابخانه‌های شهر تهران وجود دارد که این رقم با توجه به استانداردهای بین المللی که باید به ازای هر نفر 1.5 کتاب وجود داشته باشد، کم است.
او با بیان اینکه باید شهرداری تهران در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش بیشتری داشته باشد، گفت: صدا و سیما، شبکه‌های مختلفی برای سرگرمی مردم ایجاد می‌کند اما شبکه کتابخوانی وجود ندارد و باید این شبکه راه اندازی شود.
او با گلایه از اینکه کالاهای تجاری در شبکه‌های مختلف تلویزیونی به شدت تبلیغ می شود، گفت: صدا و سیما برای ترویج کتاب و کتابخوانی تبلیغ نمی‌کند و باید مجمع دوستداران کتاب را تشکیل دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از افزایش کمی و کیفی کتابخانه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: با یکپارچه سازی کتابخانه‌های شهر تهران در سازمان فرهنگی و هنری، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
در ادامه حجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز اتفاق مبارکی در خصوص واگذاری مدیریت کتابخانه‌های شهر تهران از معاونت اجتماعی به سازمان فرهنگی هنری رخ داده است، گفت: باید بزرگترین شبکه ترویج کتابخوانی در تهران راه‌اندازی شود. اکنون در تهران خانه‌های کتاب،‌ کتابخانه و فرهنگسراها با یکدیگر موازی کاری دارند. باید مدلسازی یکسانی در خصوص مدیریت کتابخانه‌ها ایجاد شود و با کمی اقدامات مبتکرانه فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم.
امرودی با بیان اینکه کتابخانه انبار کتاب نیست و باید محلی برای تحقیق و پژوهش شود، گفت: قرار است مدیریت یکپارچه سازی کتابخانه‌های شهر تهران زمینه‌ای را ایجاد کند که از لحاظ ظاهری و مدیریت کتابخانه‌ها یکسان شوند.


105105

کد خبر: 330626

وب گردی

وب گردی