مولائی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامي يزد، از بخش‌های كارگاهي و آزمايشگاهي آن بازديد و در همين رابطه گفت: با مشاهداتي كه امروز از واحد يزد كردم تجهیزات و توانمندی هاي اين دانشگاه قابل تحسین است.


به گزارش ایسکانیوز، اصغر مولائی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در ابتدای ورود به دانشگاه با استقبال محمد حسين جعفري رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و جمعي از روسا واحدها و معاونين واحد يزد قرار گرفت و با حضور در معراج شهدای گمنام این دانشگاه به مقام شامخ شهداء ادای احترام و سپس از مجموعه فرهنگی و مسجد شهيد صدوقي (ره) دانشگاه دیدن کرد.


در ادامه دکتر جعفری، در حین بازدید توضیحاتی را درخصوص توانمنديها و فعاليت ها و امكانات دانشگاه ارائه داد و گفت :استان يزد داراي 10 واحد و مركز دانشگاهي است و پتانسيل هاي زيادي براي ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي بيشتر و جذب دانشجويان مستعد دارد.


وي به نقل از دكتر حسين زاده لطفي معاونت آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه و دكتر علوي فاضل رئيس مركز هماهنگي امور استانها و هيات هاي امناي استاني ابرازداشت : وزارت علوم و تحقيقات و فناوري با حضور دكترفرهادي وزير علوم تحقيقات و فناوري و حضور جنابعالي در اداره كل دفتر گسترش آموزش عالي تعامل سازنده ا ي در خصوص تصويب و توسعه رشته هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي داشته كه از اين بابت خداي را شاكر بوده و كمال سپاسگذاري را داريم


سپس دكتر المدرسي معاون آموزشي واحد يزد گفت : اين دانشگاه در حال حاضربا 158000دانشجو داراي 61 رشته كارشناسي ارشد ، 23 رشته دكتري و حدود 100 كارگاه و آزمايشگاه است.


نامبرده خاطر نشان كرد : دهه سوم فعاليت دانشگاه آزاد دهه كيفيت است كه انشاا... با وجود امكانات موجود و سياست هاي جديد دانشگاه هر چه بيشتر در اين مسير موفق خواهيم بود.


همچنين دكتر مولايي نيز ضمن بازديد از دستگاههای پیشرفته تخصصی، خصوصا مواردي كه مربوط به مقاطع تحصيلات تكميلي بود ، امكانات و تجهيزات واحد يزد را قابل تحسين دانست و دانشگاه آزاد اسلامي را از دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : با وجود امكانات موجود، تجاري سازي فعاليت هاي علمي و ارتباط با صنعت بيش از پيش احساس مي شود.


گفتني است در انتهای این بازدید، دکتر مولائی در یک نشست مشترك با روسای واحد های دانشگاهی استان و جمعي مسئولین واحد یزد ، در جریان مسائل و برنامه هاي مختلف دانشگاه هاي استان قرار و در زمینه تصویب و ارتقاء رشته ها مباحثي مطرح شد .


لازم به ذكر است دكتر مولايي در برنامه اي مجزا با همراهي دكتر جعفري رئيس دبيرخانه هيات امنا استان يزد از واحد هاي اشكذر ، ميبد و اردكان و توانمندي هاو ظرفيت هاي آنها بازديد داشت.


20101

کد خبر: 330632

وب گردی

وب گردی