معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از افتتاح ۴ هزار و ۵۹۴ پروژه عمرانی توسط دهیاری ها در هفته دولت امسال با صرف اعتباری بالغ بر3 هزار و 721 میلیارد ریال (بیش از372 میلیارد تومان) در مناطق روستائی کشور خبر داد.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، هوشنگ خندان دل به صدور مجوز تأسیس 32 هزار و 138 دهیاری در کشور تا پایان شهریور ماه 94 اشاره کرد و گفت: به موجب اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها، این نهاد وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور بر عهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می شود.
او گفت: این ۴ هزار و 594 پروژه‌ به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، ساخت ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستا، بوستان های روستایی، ارتقای بهداشت محیط و مدیریت پسماند، اماکن ورزشی و فرهنگی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا و ... است و به طور میانگین برای هر پروژه حدود 810 میلیون ریال هزینه شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: ۴ هزار و 594 پروژه عمرانی که توسط دهیاری ها در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید نسبت به پروژه های هفته دولت سال 93 رشد 67 درصدی داشته و 3 هزار و 721 میلیارد ریال اعتباری که صرف اجرای پروژه های هفته دولت امسال شده نسبت به هزینه پروژه های سال 93، رشدی معادل 43درصد داشته است.
او در تشریح پروژه های عمرانی دهیاری ها که در هفته دولت افتتاح شد، گفت: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی با ۲ هزار و 918 پروژه، معادل 63 درصد کل پروژه ها، است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه اکنون بیش از 27 هزار و 100 ساختمان دهیاری در روستاهای کشور وجود دارد، گفت: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه های عمرانی دهیاری ها مربوط به ساخت ساختمان ها و تأسیسات مرتبط با فعالیت‌های مختلف اداری با 538 پروژه است که این پروژه ها شامل ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا است.
خندان دل در ادامه با بیان اینکه اکنون بیش از ۵ هزار و 200 بوستان و فضای سبز در روستاهای کشور وجود دارد، گفت: در هفته دولت امسال نیز 346 پروژه در این قالب به بهره‌برداری ‌رسید.
او با اشاره به اینکه مکانیابی اصولی و بهداشتی غسالخانه و مکان‌گزینی صحیح گورستان از جمله اقدامات دهیاری‌هاست، گفت: تاکنون 13 هزار و 984 پروژه ساماندهی گورستان در روستاهای کشور اجرا شده و در هفته دولت256 پروژه دیگر نیز در این بخش افتتاح شد.
خندان دل با اشاره به ایجاد بیش از ۷ هزار و 400 مکان ورزشی و فرهنگی در روستاهای کشور گفت: در هفته دولت امسال نیز 132 پروژه در دهیاری‌ها در این زمینه به بهره‌برداری ‌رسید.
خندان دل همچنین با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۷ هزار و 550 روستای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند توسط دهیاری‌ها است، گفت: در هفته دولت امسال 178 پروژه در این قالب افتتاح شد.
او با اشاره به ساخت و ساماندهی بیش از 11 هزار و 370 گلزار شهدا در روستاها گفت: همچنین 21 پروژه توسط دهیاری ها در این هفته به بهره‌برداری ‌رسید.
خندان دل همچنین از افتتاح 46 پروژه ایمنی و آتش نشانی در روستاهای کشور خبر داد و افزود: علاوه بر پروژه های فوق، پروژه های دیگری نیز در هفته دولت از سوی دهیاری ها در روستاهای کشور اجرا شده که از آن جمله می توان به ساخت نانوایی، ساخت کارگاه های تولیدی، ساخت گلخانه و ... اشاره کرد.


105105

کد خبر: 330638

وب گردی

وب گردی