رییس مجلس در دیدار با همتای ژاپنی خود گفت:در ایران پس از تحریم، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و روابط بر اساس منافع متقابل در حوزه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، نفت، صنایع پزشکی، پتروشیمی و سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم شده است و ژاپن می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز،علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان در نیویورک به سر می برد در دیدار با همتای ژاپنی خود از ژاپن به عنوان کشور دوست مردم ایران یاد کرد و گفت: دیدگاه مثبتی از توسعه روابط با این کشور در بین مردم و مسئولان ایرانی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: ایران و ژاپن از رابطه عمیق و تاریخی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان پشتوانه همکاری ها و تعاملات خود برخوردارند و باید از همه ظرفیت ها در مسیر ارتقای مناسبات بهره برد.

وی همچنین تصریح کرد: در ایران پس از تحریم، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و روابط بر اساس منافع متقابل در حوزه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، نفت، صنایع پزشکی، پتروشیمی و سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم شده است و ژاپن می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

ابراز امیدواری برای ایجاد زمینه های تحقق موافقنامه استرداد مجرمان میان ایران و ژاپن

رییس قوه مقننه کشورمان با اشاره به تصویب موافقت نامه استرداد مجرمان میان دو کشور افزود: امیدواریم زمینه‌های تحقق این موافقتنامه هرچه زودتر فراهم شود.

لاریجانی در این دیدار از همتای ژاپنی خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

آمادگی ژاپن برای آغاز دور جدید از روابط و مناسبات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی

رئیس مجلس ژاپن هم در این دیدار از ایران به عنوان کشور مهم و برخوردار از تمدن و فرهنگ کهن یاد کرد و گفت: ایران و ژاپن روابط حسنه سنتی را در طول سال های متمادی گذشته تجربه کرده‌اند و با توجه به ظرفیت‌های موجود، همکاری ها و مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف باید هر چه بیشتر توسعه یابد.

تاداموری اوشیما با اشاره به برخی زمینه های همکاری و تعاملات مشترک میان دو کشور افزود: ژاپن اکنون آمادگی دارد دوره جدیدی را در روابط و مناسبات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران آغاز کند.

ابراز خرسندی ژاپن از توافق هسته ای ایران و 1+5

وی ادامه داد: ژاپن از توافق هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 خرسند و امیدوار است بسته های اجرایی آن در همه طرف ها هر چه زودتر فراهم شود.

رییس مجلس ژاپن تصریح کرد: ژاپن خود قربانی سلاح هسته ای است و با درک شرایط دشوار منطقه خاورمیانه آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ثبات و صلح منطقه ای و بین المللی است.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

201/203

 
کد خبر: 330925

وب گردی

وب گردی