یازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «طراحی گرافیک و زندگی روزمره» در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش ایسکانیوز، یازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «طراحی گرافیک و زندگی روزمره» چهارشنبه 11 شهریور در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
این نشست پژوهشی که با همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود تلاش می‌کند تا کارکردهای طراحی گرافیک در فضاهای شهری را تبیین کند. چیزی که عموماً به آن گرافیک شهری گفته می‌شود.
در بخش نظریه سودابه صالحی (استاد دانشگاه) به «خلاقیت، دیزاین و تجربه زندگی روزمره» خواهد پرداخت و از گذر نظریه‌های مرتبط در حوزه مطالعات فرهنگی سعی خواهد کرد تا نقش طراحی گرافیک را در تجربه زندگی روزمره شهری نشان دهد. در بخش مطالعه این نشست مرجان زاهدی (پژوهشگر) به «گرافیک دیزاین اجتماعی و نقش آن در تغییرات و توسعه‌ی جامعه» خواهد پرداخت. هدف اصلی این بخش بررسی نقش طراحان گرافیک به عنوان کنشگران عرصه اجتماعی در مسائلی چون حفظ محیط زیست، رفع نژادپرستی, مصرف گرایی، مقابله با جنگ و ... است، اینکه چگونه طراحان گرافیک می‌توانند با دیزاین در ساخت جهانی بهتر مشارکت کنند و به این مساله به عنوان بخشی از دغدغه حرفه‌ای خود بنگرند. در بخش تجربه نیز تورج صابری وند (طراح گرافیک) به تجربه خویش از «ارتباط با همه  مخاطبان» اشاره خواهد کرد. صابری وند دراین بخش به بیان تجربه خود از به کارگیری طراحی گرافیک در فضای شهری خواهد پرداخت.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند چهارشنبه 11 شهریور از ساعت 17 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.
10501

کد خبر: 331130

وب گردی

وب گردی