سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، تولید جوجه‌های اپی‌ژنتیک، تولید دستگاه ترمیم‌کننده جداول بتنی، تولید انرژی از امواج ساحلی، تولید شیر ضدسرطان و تولید گوشت غنی شده را از فعالیت‌های در دست اقدام این واحد در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.


به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا ولیلو،  با بیان اینکه نسبت به اخذ مجوز تاسیس مرکز رشد تولید محصولات ارگانیک و غنی شده زیست فناور و نانوزیست فناور و تاسیس مرکز دانش‌بنیان واحد مراغه اقدام شده است، گفت: همچنین اقدامات لازم برای اخذ مجوز کاری جدید و ابداعی با عنوان «انتخاب مهندس برتر» در رشته‌های هفت‌گانه جشنواره ملی خواجه نصیر در روز 5 اسفند انجام گرفته که برای واحد و شهرستان مراغه کار پژوهشی ماندگاری خواهد بود.


به گفته ولیلو، ارتقای پهنای باند اینترنت و اقدام برای راه‌اندازی سیستم wifi در کل مجتمع دانشگاهی مراغه، ثبت 22 آزمایشگاه و کارگاه با 368 قلم دستگاه و تجهیزات و 87 نوع خدمات و 16 تکنسین در «ساها» و پیگیری اخذ استانداردهای لازم برای آنها و 13 عنوان کتاب تألیفی استادان در مرحله چاپ از دیگر اقدامات پژوهشی این واحد است.


وی بیان کرد: گام‌های اساسی در راستای اصلاح هرم هیأت علمی در واحد مراغه برداشته شده و از طریق فراخوان جذب، 8 نفر هیات علمی با درجه دکترا در مرحله جذب نهایی بوده و یک نفر استاد و یک نفر دانشیار جذب شده‌اند. اکنون بیش از 40 درصد جمعیت دانشجویی واحد مراغه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند که در این راستا از برنامه مصوب جلوتر هستیم.


ولیلو ادامه داد: زمینه‌های ادامه تحصیل برای مربیان هم فراهم شده که در این راستا 27 نفر بورسیه و 3 نفر در مراحل بورسیه هستند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با بیان اینکه 33 رشته کارشناسی ارشد و 4 دکترا در این واحد فعال هستند،گفت: واحد مراغه در حال تربیت نیروهای متخصص فعال است. سال گذشته از 13 رشته کارشناسی ارشد که اخیرا از سازمان مجوز پذیرش دانشجو اخذ شده 9 رشته مصوبه مربوطه را از وزارت علوم دریافت و 4 رشته در مراحل اخذ مجوز است. اکنون پرونده 15 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری پس از تصویب در سازمان مرکزی برای تایید و تصویب نهایی به وزارت علوم ارسال شده است.


به گفته ولیلو، انجام فرآیند صدور گواهی فارغ‌التحصیلی در سه روز، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای استادان و کارکنان، تلاش برای افزایش کارایی و بهره‌وری و ارتقای اطلاعات شغلی و اجتماعی و دینی همکاران نیز از دیگر فعالیت‌های واحد مراغه است.


وی، تخصیص تایم‌های باشگاه‌های ورزشی و اردوهای تفریحی زیارتی برای دانشگاهیان واحد مراغه،‌ زیباسازی ساختمان‌های آموزشی، نقاشی ساختمان‌ها، ارتقاء صندلی‌های دانشجویی، تجهیز کلاس‌ها به وسایل کمک آموزشی، فراهم کردن محیط بسیار مناسب فضای سبز در محوطه ، تکمیل بنای مسجد با معماری مناسب و اقدامات بسیار جدی در راستای اخذ اسناد مالکیت زمین‌های واحد و تجمیع و استفاده بهینه از آنها را از دیگر اقدامات این واحد عنوان کرد.


ولیلو، تندیس یادبود شهدا، کنگره شهدای دانشجو، همایش قرآن و علوم روز، طراحی و نصب تندبیس خواجه نصیرالدین طوسی، مراسم بزرگداشت عبدالقادر مراغی از مفاخر و مشاهیر شهرستان،‌ افتتاح نمایشگاه و گالری دائمی رشد با متراژ 300 متر مربع در مجتمع فرهنگی را از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه دانست.


وی در مورد پروژه‌های در حال تکمیل و یا افتتاح این واحد دانشگاهی گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر درباره تملک اراضی روبروی پادگان امام رضا(ع) مراغه، شاهد تملک بیش از 50 هکتار از اراضی و اضافه شدن آن به فضای دانشگاهی خواهیم بود.


20104

کد خبر: 331301

وب گردی

وب گردی