رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از آغاز ارائه آموزش های همگانی به دانش آموزان، دانشجویان، رانندگان و سایر اقشار جامعه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، ناصر چرخساز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات جاده ای، کوهستان، ساحلی، دریایی و هوایی در سراسر کشور وجود دارد که نجاتگران جمعیت هلال احمر در این پایگاه ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کنند.

او به وجود ۵۱ هزار نجاتگر آموزش دیده در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: نجاتگران هلال احمر علاوه بر فعالیت در پایگاه های امدادی در بیش از ۴۰۰ شعبه این جمعیت نیز نسبت به ارائه خدمات اقدام می کند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مناسبت های مختلف و همچنین اجرای طرح های نوروزی و تابستانه پایگاه های موقت نیز دایر و نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز مردم اقدام می شود. بنابراین تعداد پایگاه های امداد جاده ای در زمان اجرای طرح های تابستانه و نوروزی به یک هزار و ۴۰۰ پایگاه می رسد.

او به وظایف تعریف شده هلال احمر براساس قانون اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه هلال احمر امداد و نجات در حوادث و سوانح و همچنین بحران ها است و در پوشش حوادث ترافیکی که آتش نسانی و شهرداری فعالیت می کنند نیز به عنوان پشتیبان ایفای نقش می کنیم.

به گفته چرخساز، اسکان اضطراری حادثه دیدگان پس از امدادرسانی نیز توسط هلال احمر انجام می شود.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در حال حاضر ارائه آموزش های همگانی در دستور کار این جمعیت قرار دارد، گفت: در حال حاضر آموزش های همگانی به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می شود و در زمینه ارائه آموزش های غیر حضوری رایزنی هایی با صدا و سیما انجام شده تا تیزرهای مختلف آموزشی از شبکه های مختلف سیما پخش شود.

او با تاکید بر اینکه ارائه آموزش های امداد ونجات به دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: علاوه بر آن آموزش رانندگان و سایر اقشار جامعه نیز مد نظر است تا در زمان وقوع سوانح بهترین عکس العمل را نشان دهند.

چرخساز در خصوص فعالیت های جمعیت هلال احمر استان مرکزی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر دارای توان اجرایی قابل توجه است و از نظر تعداد داوطلبان و امدادگران نیز از رتبه های برتر کشوری برخوردار است.

20102
کد خبر: 331541

وب گردی

وب گردی