وزیر آموزش وپرورش گفت: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی شهر تهران نیاز به تخریب و نوسازی دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی اصغر فانی در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهر تهران که در ساختمان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با تبریک هفته دولت بیان کرد: بسیار خرسندم که پس از دو سال فعالیت آموزش و پرورش سیاست‌های پنج گانه وزارت خانه در سطح مدارس و مناطق به برنامه عملیاتی تبدیل شده است.

او افزود:  باید این سیاست‌ها ادامه پیدا کند تا مدیریت آموزش وپرورش از حالت سنّتی خارج شود.

فانی با بیان اینکه مشکلات بودجه و تأمین نیروی انسانی همواره همراه آموزش وپرورش بوده است ادامه داد: تا زمانی که تحوّل در آموزش وپرورش به معنای واقعی و در ذیل پنج سیاست آموزش و پرورش اجرایی نشود، قطعا مشکلات آموزش وپرورش نیز حل نخواهد شد.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد فضاهای آموزشی شهر تهران نیاز به تخریب و نوسازی دارد، گفت: منابع مورد نیاز برای نوسازی و تخریب فضاهای آموزشی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که تعیین این مبلغ برای آموزش وپرورش بسیار سخت است و باید برای حلّ آن از منابع داخلی خود آموزش وپرورش و صرفه جویی هایی که در راستای اجرای سیاست های پنج گانه به وجود می آید استفاده کرد.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش برای خوب اداره شدن نیاز به آرامش دارد و باید با تدبیر مدیران و آینده نگری شرایطی را فراهم کنیم تا مهر ۹۴ شاهد بازگشایی بهتر مدارس باشیم.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه از آموزش وپرورش شهر تهران انتظارات ویژه ای داریم، گفت: ترکیب جمعیت دانش آموزی و تنوع مناطق آموزشی از حیث امکانات که در بخش های برخوردار ، نیمه برخوردار و محروم تقسیم می شود شرایط مختلف آموزش وپرورش را پیش روی ستاد به تصویر می کشد و می توانیم از روی این مدل به حلّ مشکلات مختلف آموزش وپرورش سراسر کشور فائق شویم.

عضو کابینه تدبیر و امید با تأکید بر شرایط ویژه آموزش وپرورش در دولت یازدهم گفت: افزایش ۵۰ درصدی بودجه آموزش وپرورش و افزایش ۲/۱ دهم درصدی بودجه آموزش وپرورش از بودجه کل دولت و اجرای سیاست های پنچ گانه اقدامات کوچکی در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید است و نیز نباید اجازه دهیم این اقدامات توسط عده ای نادیده گرفته شود.

فانی اداره کل شهر تهران را پیشانی آموزش وپرورش کشور خواند و گفت: اقدامات دولت و آموزش و پرورش باید توسط بخش های مختلف آموزش و پرورش به ویژه آموزش وپرورش شهر تهران اجرایی شود.

او افزود: آموزش و پرورش دستگاه بزرگ دولتی و نتایج اقدامات در آن دیربازده است به همین دلیل نتایج سیاست های پنج گانه نیازمند زمان و تدبیر مسئولان را دارد.
20104
کد خبر: 331605

وب گردی

وب گردی