عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شاید اصلاح‌طلبان، وزرشکاران شورای شهر را با جلساتی که برگزار می‌کنند در اشتباه محاسباتی بیاندازند، اما ورزشکاران ما خطا نمی‌کنند.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مجتبی شاکری درباره انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه در مجموع به نظر می‌رسد که آرای مربوط به چمران در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: چمران در این دوره مزیت‌هایی دارد که از جمله آنها می‌توان به وقت‌گذاری او برای شورا و تسلطش بر قوانین گذشته اشاره کرد.
شاکری با بیان اینکه تجربه و تسلط چمران بر قوانین گذشته کمک می‌کرد تا موضوعاتی که در گذشته مصوب شده بودند دوباره تکرار نشود، گفت: علاوه بر این چمران یک چهره سیاسی نیست و از موضوعات سیاسی و جناحی پرهیز دارد،‌ درست است که در مجموع او جزو گفتمان انقلاب اسلامی و اصولگرایی است، ولی در اداره شورا خیلی وجه سیاسی پررنگی ندارد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: چمران از نظر سنی جنبه پدرانه نسبت به اعضای شورا دارد و او در امور به ویژه در مباحثی که برخی افراد سعی می‌کنند با طرح موضوعات سیاسی فضای شورا غیرعادی شود، از دیگر مزیت‌های چمران به شمار می‌آید.
او گفت: تدابیر چمران فضای شورای شهر را آرام می‌کند؛‌ در سال نخست دوره چهارم دیدیم که آتش‌سوزی خیابان جمهوری 20 جلسه از وقت شورای شهر را گرفت و خروجی آن پس از 200 ساعت کار کارشناسی این بود که تجهیزات آتش‌نشانی نیاز به نوسازی دارد و باید این اقدام را در فرصت کوتاهی انجام دهد، ‌اما از این مسائل در سال دوم شورای شهر نداشتیم.
شاکری گفت: البته بنده برای مسجدجامعی کاملا احترام قائلم و دلیلی ندارد که اگر به چمران رأی می‌دهیم ویژگی‌‌های مسجدجامعی را نادیده بگیریم. من در نمره دادن مجموعا نمره کم‌تری به مسجد جامعی می‌دهم، اما این دلیل نمی‌‌شود که بگویم نمره وی صفر و نمره چمران 100 است.
او در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از نتیجه انتخابات هیأت رئیسه شورا چیست، گفت: بنده فکر می‌کنم چمران آرای لازم را دارد، البته در یکی از جلسات فوق‌العاده‌ای که داشتیم، سالاری رئیس کمیسیون معماری شورا گفت «بیایید همه، مخالفت با شهردار، استیضاح وی و تغییر رئیس شورای شهر را کنار بگذاریم،‌ چمران و قالیباف باقی بمانند و ما به مشکلات شورا برسیم»، قاعدتا با مقدمه‌ای که به آن اشاره کردم باید دید آیا سالاری به حرفی که زده پایبند است یا خیر.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان درباره گزینه‌های پیشنهادی برای هیئت رئیسه جلسه مشترکی برگزار کرده‌اند یا خیر، گفت: دوستان اصلاح‌‌طلب و اصولگرا به صورت مستمر در طول سال جلساتی برگزار می‌کنند، در دوره قبل نیز دوستان اصلاح‌طلب برای انتخاب شهردار و رئیس شورا جلساتی با آقای هاشمی و خاتمی گذاشتند و رایزنی‌های مختلفی انجام دادند تا بتوانند از شخصیت افراد هم استفاده کنند.
او گفت: در این دوره هم این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد ولی آنچه به نظر می‌رسد که مشکل اصلی اصلاح‌طلبان شورا این است آنها فاصله خود را با اصلاح‌طلبان فتنه مشخص نکرده‌اند. اصلاح‌طلبان شورا می‌گویند ما اصلاح‌طلبان داخل نظام هستیم و نمی‌خواهیم در قالب اصلاحات فتنه تعریف شویم، این خیلی خوب است اما وقتی می‌گوییم چرا فاصله خود را با سردمداران آنها شفاف مطرح نمی‌کنید، با آنها جلسه می‌گذارید و با آنها مشورت می‌کنید؟ برای تائید این حرف‌ها باید کاری کنیم که دیگران به شبهه نیفتند.
شاکری گفت: حزب اتحاد ملت ایران که تشکیل شده و افراد اصلاح‌طلب‌ شورا هم جزو اداره کنندگان آن هستند، این شبهه در حزب و تشکلی که با جمعی از اصلاح‌طلبان همراه فتنه و جمعی از کسانی که اصلاح‌طلبان داخل نظام محسوب می‌شوند، آمیخته شده هم وجود دارد، اگر صداقت و شفافیت وجود داشته باشد نباید اشتباه استراتژیک کنیم که اصلاح‌طلب فتنه را با اصلاح‌طلب داخل نظام که با هم فاصله زیادی دارند یکجا جمع کنیم. فکر می‌‌کنم عدم شفافیت مشکل بزرگ دوستان اصلاح‌طلب است وگرنه داخل شورا موضع‌گیری‌های سیاسی در بررسی طرح‌ها و لوایح دخالت ندارد.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که طبق اظهارات سالاری رأی اعضای ورزشکار و مستقل شورای شهر در انتخاب رئیس شورا اثرگذار است،‌ گفت: به نظر من ورزشکاران شورا روحیه پهلوانی، انقلابی و مقاومتی دارند و فکر می‌کنم ارتباطشان با انقلاب، امام، مقام معظم رهبری و شهدا روشن است. آنچه شبهه ایجاد می‌کند مربوط به جریان اصلاح‌طلبی است که دو قسمت هستند و یکسری پرسش‌های جدی درباره‌شان مطرح است، حتی مقام معظم رهبری هم به دولت روحانی فرمودند خط قرمز برای ما کسانی است که در جریان فتنه بودند. مجلس هم حاضر نشد به وزرایی که داخل فتنه بودند رأی دهد.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای تهران گفت: مردم و وزرشکارانی که داخل شورا هستند، صحنه را می‌بینند. من نسبت آنها را با انقلاب و امام بیشتر می‌بینم، شاید اصلاح‌طلبان، وزرشکاران شورای شهر را با جلساتی که برگزار می‌کنند در اشتباه محاسباتی بیندازند اما ورزشکاران ما خطا نمی‌کنند.

کد خبر: 331677

وب گردی

وب گردی